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Analyzing the Impact of EU General Data Protection Regulation on SMEs : 유럽연합 (EU) 일반데이터보호규칙(GDPR)이 중소기업에 미치는 영향 분석

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Authors

로바키제 아나

Advisor
Ahn, Dukgeun
Major
국제대학원 국제학과(국제통상전공)
Issue Date
2019-02
Publisher
서울대학교 대학원
Description
학위논문 (석사)-- 서울대학교 대학원 : 국제대학원 국제학과(국제통상전공), 2019. 2. Ahn, Dukgeun.
Abstract
기술이 일상생활의 모든 측면을 장악하고 있는 세계에서 정부는 모든 혜택을 주장하기 위한 변화를 따라잡기 위해 고군분투하고 있다. 그 신문은 무역 환경의 디지털 측면, 기존의 장벽, 그리고 그것이 중소기업에 미치는 영향에 대해 조사할 것이다. EU 정책과 그 의제인 2020, 특히 GDPR은 인권 보호, 보안 및 전자상거래 관리에 있어 "혁명적" 성과로 알려져 있다.
데이터 흐름을 규제하기 위해 EU는 국경을 넘어 유럽연합 회원국 외부의 데이터 전송을 제한했다. 전 세계 12개국만이 EU 데이터 보호 표준을 준수하는 것으로 확인되었다.
이 논문은 새로운 규정의 긍정적인 영향과 부정적인 영향을 분석하고 유럽연합 정책 입안자들의 데이터 지역화 방법의 도움으로 디지털 무역을 규제하려는 시도가 건전하고 안전한 디지털 무역 환경을 조성하는 데 효과적일 수 있는지에 대한 질문에 답하고자 한다.
논문은 대기업의 경우를 조사하지 않을 것이다. 후발적인 경우를 제외하고, 그러한 기업들은 더 큰 규모의 금융 및 다른 장점 때문에 무역 장벽을 극복하는 것이 더 쉽다고 생각하기 때문이다. 대기업들은 이미 비교우위가 있기 때문에 디지털 무역에서 더 적은 문제에 직면할 것이다. 특히 선진국에 기반을 둔 회사들이다. 이 논문의 말미에, 우리는 유럽 중소기업의 중추적인 역할을 하는 한 특정한 소매 산업에 주의를 기울이려고 노력할 것이다. 80만 명 이상의 대표자들이 있다.
In the world where technology is taking over every aspect of a daily life governments struggle to keep up with the changes to claim all the benefits, the internet can bring. The paper will be looking into the digital aspects of the trade environment, existing barriers and the impact it has on SMEs. The focus will be placed on EU policies and its agenda 2020, particularly The General Data Protection Regulation (GDPR), which is said to be a revolutionary achievement in human rights protection, security and managing e-commerce.

In order to regulate data flows EU has gone beyond its borders and restricts transfers of data outside the EU member states. Only 12 countries in the world were identified to be meeting the EU data protection standards.

The paper tries to break down the positive and negative impact of new regulations and answer the question if the EU policymakers attempt to regulate digital trade with the help of data localization methods can be efficient to create a healthy and safe digital trade environment.

The paper will not be looking into the case of large enterprises, as apart from rear cases such enterprises find it easier to overcome barriers in trade, due to the larger scale of financial and other advantages they hold. Large business organizations face fewer problems in the digital trade as they already have a comparative advantage, especially companies based in developed regions. At the end of the paper, we will attempt to pay attention to one particular retail industry, which remains to be the backbone of the European SMEs, with over 800,000 representatives.
Language
eng
URI
https://hdl.handle.net/10371/150915
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