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현지화와 세계화에서의 디자인 가치
The Design Value of Localization and Globalization

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Authors
전카이
Issue Date
2004-09
Publisher
Korea Design Research Institute
Citation
Asia Design Journal, Vol.1 No.1 pp.33-48
Keywords
청화대학교; 글로벌시장; 현지화
Abstract
인간 정신은 디자인 가치의 한 부분으로서 구체화 및 표현된다. 따라서, 인간 정신은 디자인이 그 고유한 특성을 갖도록 해 주는데, 다시 말해 물질의 창조 및 활용을 통해 경험과 함의를 얻을 수 있게 해 주는 것이다. 디자인을 통한 부가가치 창출은 21세기의 시장 점유율 확보에 핵심역할을 수행한다. 소비자 생활습관 및 가치인식연구는 현지에 적합한 디자인 전력의 중요한 부분이다. 동양문화의 정신을 현대 디자인에 어떻게 통합할 것이며 어떻게 세계 경제에 중요한 영향력을 행사할 수 있을 것인가?이것이 동아시아 디자인에 부여해야 할 새로운 의의가 될 수 있을 것이다. The human is materialized and released as part of design values, thus the spirit makes design have its own features, namely the acquisition of experience and connotation through the creation and use of substance. Creating added values through design must be a key point in winning market share in the 21st century. The research for the lifestyle and value recognition for consumer is the important part of localized design strategy. How should the cultural spirit of the East be integrated with the contemporary design and exercise an essential role in the global economy? The answers will signify the new design value of East Asia.
ISSN
1738-3838
Language
EnglishKorean
URI
http://hdl.handle.net/10371/1641
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Appears in Collections:
Korea Design research Institute (한국디자인산업연구센터)Asia Design JournalAsia Design Journal, Vol.01 (2004)
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