Publications
Detailed Information
수업 담화 장르에 기반한 광물과 암석 단원 과학 수업의 양태 변화 : 담화 리지스터와 언어 코드적 접근 : Variations in the modality of science teaching about minerals and rocks based on classroom discourse genres: An application of discourse register and language code theory
Cited 0 time in
Web of Science
Cited 0 time in Scopus
- Authors
- Advisor
- 김찬종
- Issue Date
- 2008
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 수업 담화 장르 ; classroom discourse genre ; 과학 수업의 양태 ; modality of science teaching ; 담화 리지스터 ; discourse register ; 담화 언어 코드 ; discourse language code ; 범주구분 ; classification ; 범주구성 ; framing ; 수업 거시 단계 ; classroom macro-stage
- Description
- 학위논문(박사) --서울대학교 대학원 :과학교육과(지구과학전공),2008. 9.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000041708
https://hdl.handle.net/10371/41535
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.