Browse

21世紀 敎育硏究의 課題 와 展望

Cited 0 time in Web of Science Cited 0 time in Scopus
Authors
桑原 敏明
Issue Date
1994
Publisher
서울대학교 사범대학
Citation
사대논총, Vol.48, pp. 133-145
Abstract
필자의 21세기 교육연구에 대한 바람은, 한 마디로 말하면, 교육연구는 교육현실에 한층 더 공헌해야 한다는 것으로 집약된다. 따라서 오늘날 주제를 21세기의 교육현실에 공헌하는 교육연구를 어떻게 구상할까라는 물음으로 바꿔서, 그 물음과 관련된 몇 가지 사항을 말해 보려고 한다.
ISSN
1226-4636
Language
Korean
URI
http://hdl.handle.net/10371/72548
Files in This Item:
Appears in Collections:
College of Education (사범대학)Center for Educational Research (교육종합연구원)교육연구와 실천Journal of the College of Education (師大論叢) vol.48/49 (1994)
  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Browse