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Introduction of “Intercultural Education” (multiculturalism) in Italy: theories and practice
이탈리아의 다문화 교육에 대한 소개 : 이론과 실천에 대하여

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Authors
Antonetta L., Bruno
Issue Date
2008
Publisher
서울대학교 국어교육연구소
Citation
국어교육연구, Vol.22, pp. 35-56
Keywords
다문화주의간문화주의보정교육간문화교육행정 법령이론과 실행 사이의 모순MulticulturalismInlerculturalismCompensating PedagogiesInlercultural PedagogiesMinisterial decroescontradictions theory versus practice
Abstract
세계화와 관련된 현상으로서, 이민은 확실히 교육에 있어서 가장 긴급한 문제 중의 하나이다. 세계는 남부지역 혹인 동유럽으로부터 소위 부국이라 일컬어지는 국가로의 이민 물결에 직면하고 있다. 유럽에는 2천만 명 가량의 사회주의 외부의 거주자가 있는 것으로 집계되고 있는데, 이탈리아는 독일, 프랑스 그리고 영굴을 이어 네 번째로 이민자 수가 많은 나라이다. 이민은 외국인과 지역 거주자들이 시민으로서 공존하는 방안을 모든 국가가 모색해야 함을 의미하는데, 이것은 간문화교육에 있어서 하나의 도전이다.

As a phenomenon related to globalization, immigration is definitely one of the most pressing concerns of education. The whole world is facing a stream of immigrants from the Southern part of the world and from Eastern Europe toward the so called "rich countries". An estimate shows around 20 million extra-communitarian residents in Europe; Italy figures as the fourth most immigrant- populated country after Germany, France and England. Immigration means that each country has to find solutions for the civil cohabitation between foreigners and locals and this is a challenge of intercultural education.
ISSN
1227-8823
Language
English
URI
http://hdl.handle.net/10371/87166
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Appears in Collections:
College of Education (사범대학)Korean Language Education Research Institute (국어교육연구소)국어교육연구 (The Education of Korean Language)국어교육연구 Volume 21/22 (2008)
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