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Considering a Player's Cultural Background
연주자의 문화적 배경을 생각한다

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Authors
Hakenberg, Stefan
Issue Date
2000
Publisher
서울대학교 음악대학 동양음악연구소
Citation
동양음악, Vol.22, pp. 175-187
Abstract
The title of this panel, "Interaction and New Trends in Music," highlights aspects of my compositions. A few years ago I began writing pieces for ensembles that included Asian instruments. Ever since then, in public discussions I have been faced with the question: "How can you write for instruments you don't know?" implying of course both technical as well as cultural aspects of the instrument. In this paper I will describe how I technically approach writing for instruments with which I am not previously familiar. I will also answer the implied question: "How can you write for these instruments which are part of a different culture than your own?" I will describe how I consider the cultural heritages of the players and how they find their ways into my music.



이번 세션의 주제, “음악의 상호작용과 새 경향”은 내 작품세계를 잘 말해 준다. 몇 년 전 나는 아시아 악기들을 포함한 합주곡들을 쓰기 시작했다. 그 이래 줄곧, 공개토론 때마다 이런 질문을 받아 왔다: “어떻게 알지도 못하는 악기를 위한 작품을 쓸 수 있는가?" 알지 못한다는 것은 물론 그 악기의 기술적 측면뿐 아니라 문화적 측면까지 암시하는 것이리라. 이 글에서는, 전에 알지 못하던 악기들을 위한 작곡에 내가 기술적으로 접근해 가는 과정을 말해 보겠다. 또, 이런 잠재적 질문에 대해서도 답해 보겠다: “당신과 다른 문화에 속한 이 악기들을 위한 작품을 어떻게 쓸 수 있는가?” 연주자들이 물려받은 문화적 유산을 내가 어떻게 생각하는지, 그리고 연주자들은 내 음악에서 어떻게 제 나름의 길들을 찾아나가는지 설명해 보겠다.
ISSN
1975-0218
Language
English
URI
http://hdl.handle.net/10371/87828
Files in This Item:
Appears in Collections:
College of Music (음악대학)Asian Music Research Institute (동양음악연구소)Journal of the Asian Music Research Institute (동양음악)동양음악 Volume 22 (2000)
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