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Drumming in Java and Makassar, Indonesia -Structure, Process, and Experience-
인도네시아 자바와 마카사르 음악의 북 연주 - 구조와 과정, 그리고 체험 -

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Authors
Sutton, R. Anderson
Issue Date
2001
Publisher
서울대학교 음악대학 동양음악연구소
Citation
동양음악, Vol.23, pp. 123-142
Abstract
Musical structure, performance process, and aesthetic experience are inextricably linked. In Indonesia, best known musically for the large gamelan ensembles of Central Java and Bali, many varieties of percussion ensembles have proliferated. The artistic agenda of this diverse nation, still struggling to establish a cultural basis for unity, has been to stress shared underlying aesthetic principles and practices, while acknowledging surface diversity. In this article, however, I wish to consider contrasts in drum performance in two Indonesian cultures, Javanese and Makassarese. It is true that the Javanese kendlhang and Makassarese ganrang are nearly identical in construction - they are both double-headed, barrel drums - and are played with similar techniques, employing a variety of left- and right-hand strokes.



음악적 구조와 연주과정 그리고 미학적 체험은 끊을 수 없이 연결되어 있다. 자바 중부와 발리의 큰 가믈란 합주가 음악적으로 가장 잘 알려져 있는 인도네시아에서는 타악기 합주 종류가 급격히 불어나고 있다. 이 나라의 예술적인 협의사항은, 여전히 일치의 문화적 기초를 세우기 위해 투쟁하고 있지만, 표면적인 다양성은 인정하면서, 근원적인 미학적 원리와 실제로 나눠지도록 압력을 넣어왔다. 자바와 마카사르의 전통적인 의상과 연극 양식이 상대편으로부터 쉽게 구분이 되는 반면 인도네시아의 음악가들과 문화이론가들은 둘 간의, 특히 북 연주에 있어서 중요하고 심각한 유사성을 놓고 논쟁하고 있다. 자바의 켄당과 마카사르의 간랑-머리 부분이 둘로 되어있고, 불룩한 통모양의 북-이 구조상으로 그리고 기본적인 연주기법 상으로-주로 맨손을 쓰는 다양한 스트로크-일치하는 것은 사실이다.
ISSN
1975-0218
Language
English
URI
http://hdl.handle.net/10371/87841
Files in This Item:
Appears in Collections:
College of Music (음악대학)Asian Music Research Institute (동양음악연구소)Journal of the Asian Music Research Institute (동양음악)동양음악 Volume 23 (2001)
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