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Music and Dance in South India:Assimilation, Resistance and Adaptation in the British Colonial Period and Beyond
남인도에서의 음악과 무용 식민통치 기간과 그 이후의 동화, 저항, 적응

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Authors
Kassebaum, Gayathri Rajapur
Issue Date
2005
Publisher
서울대학교 음악대학 동양음악연구소
Citation
동양음악, Vol.27, pp. 1-22
Abstract
There are two major classical music performance traditions that are affected by long colonial rule in greater India. One is Hindustani or north Indian music tradition performed in all northern states and in Pakistan. The other is the Karnatak or south Indian music tradition performed in the four southern states namely Tamil Nadu, Kerala, Karnataka and Andhra Pradesh and in the Tamil portion of Sri Lanka. Both Hindustani and Karnatak traditions share history, musical concepts, terminology and aesthetics. This paper focuses on the music and dance in South India and some important responses to British colonialism. The main objective of the discussion is how assimilation and adaptation as well as resistance have taken place in musical notation, instruments and music and dance institutions in the colonial environment. I argue that despite the long stretch of two hundred years of British rule, Indian music in general and Karnatak music in particular has retained its monophonic character, resisting conversion into a harmonic system of the European tradition. The music continues to be raga based with elaborate ornamentation with microtones clearly audible, especially in improvised sections. Its tala or rhythmic system has remained unchanged and expressed in performance.



인도의 두 개의 주요한 고전음악공연 전통은, 오랜 식민지배의 영향을 받았다. 하나는 북인도 전통음악(Hindustani)으로 파키스탄 북쪽 지방 전체에서 연주되었다. 다른 하나는 남인도 전통음악(Karnatak)으로 4개의 지역, 즉 Tamil Nadu, Kerala, Karnataka 그리고 Andhra Pradesh로 이는 Sri Lanka의 Tamil부분이다. Hindustani와 Karnatak 전통은 역사, 음악적 개념, 용어 그리고 미학을 나누었다. 이 논문에서는 남인도의 음악과 무용 그리고 몇 가지 영국 식민지정책의 반향을 중점적으로 살펴보겠다. 논문의 주된 목적은 기보법과 악기, 음악, 무용관습이 식민 환경에 어떻게 동화 되고 저항하였는가를 살피는 것이다. 200년이라는 긴 식민지배에도 불구하고 인도 음악과 Kamatak 음악은 개개의 단선율적인 성격을 간직하고 있다. 이는 유럽 전통 화음체계로 변화하지 않았다. 음악은 정교한 장식음과 명확하게 들리는 미분음을 가진 라가(laga)에 기초하여 계속되었고, 특히 즉흥연주 부분에서 두드러진다. 그 음악에 딸라(tala) 또는 리듬체계는 연주에서 변화없이 표현되고 있다.
ISSN
1975-0218
Language
English
URI
http://hdl.handle.net/10371/87874
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Appears in Collections:
College of Music (음악대학)Asian Music Research Institute (동양음악연구소)Journal of the Asian Music Research Institute (동양음악)동양음악 Volume 27 (2005)
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