Publications

Detailed Information

<데메트리우스>와 <황제 보리스와 그리슈카 오트레피에프에 대한 희극> : Fragment und Plan des Demetrius(1815) and Komedija o Tsare Borise i Grishke Otrep'eve(1993)

DC Field Value Language
dc.contributor.author최선-
dc.date.accessioned2015-12-17T09:00:31Z-
dc.date.available2015-12-17T09:00:31Z-
dc.date.issued2015-05-31-
dc.identifier.citation러시아연구, Vol.25 No.1, pp. 165-201-
dc.identifier.issn1229-1056-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10371/94831-
dc.description.abstract1815년 첫 출판되고 1821년 프랑스어로 번역된 실러의 미완성 드라마 ??데메트리우스??와 1824년 쓰기 시작되어 1826년 9월 이후 젊은 지성인들 앞에서 낭독되었고 1993년 첫 출판된 푸슈킨의 은 통치자의 정통성과 권력의 메커니즘 그리고 정치적 행위의 역사철학적 측면을 다루고 있다. 이 의 영향을 받았을 가능성이 충분히 있다고 여겨질 만큼 지극히 유사한 메시지를 전달하는 두 드라마 텍스트의 비교 결과 다음과 같은 동일한 점들을 발견할 수 있었다. 동일한 점들은 1) 통치자의 정통성은 만들어진다는 것, 2) 정치는 연극과 위장이라는 것, 3) 젊은 참칭자인 그리고리의 행동이 권태와 열정에 기인한다는 것, 4) 귀족들은 기회주의적이라는 것, 5) 종교는 권력의 수단이라는 것, 6) 백성들은 우매하고 여론은 조장되는 동시에 영향력을 미친다는 것, 7) 여성 인물 마리나가 권력욕에 갇혀 자신의 성적 매력을 권력추구에 이용한다는 것, 8) 민족의식과 권력욕 및 권력이 대립한다는 것, 9) 통치자의 파멸은 정통성의 와해에서 비롯된다는 점이다. 아울러 역사는 반복된다는 점이 두 작품 속에 공히 강조되었다.-
dc.description.abstractSchillers unfinished drama, Demetrius, published under the title, Fragment und Plan des Demetrius, in 1815 and translated in French in 1821, and Pushkins drama, Komedija o Tsare Borise i Grishke Otre'eve, begun to be written in Michailovskoe in 1824, read in front of young intellectuals after September 1826, and published in 1993 treat the themes of the legitimacy of the governor, mechanism of power and the historic philosophical aspects of political behavior. The two dramas share extremely similar messages so that Pushkins drama can be considered to have received a significant influence from Schillers drama. These extremely similar messages are: (1) the legitimacy of the governor is artificially manufactured; (2) politics is none other than drama and camouflage; (3) the behavior of a young imposter, Grigory, is due to boredom and passion; (4) noble aristocrats are opportunistic; (5) religion is a means of power; (6) people are stupid and public opinion is manipulated, but they have influence; (7) female actor, Marina, who indulges herself in desire for power, uses her erotic attractiveness for the pursuit of power; (8) national consciousness conflicts with desire for power and power itself; and (9) destruction of the governor begins with the collapse of his legitimacy. In addition to these common messages, both works also emphasize that history repeats itself.-
dc.language.isoko-
dc.publisher서울대학교 러시아연구소-
dc.subject푸슈킨-
dc.subject보리스 고두노프-
dc.subject실러-
dc.subject데메트리우스-
dc.subject황제 보리스와 그리슈카 오트레피에프에 대한 희극-
dc.subjectPushkin-
dc.subjectBoris Godunov-
dc.subjectSchiller-
dc.subjectDemetrius-
dc.subjectKomedija o Tsare Borise i Grishke Otrep'eve-
dc.title-
dc.title.alternativeFragment und Plan des Demetrius(1815) and Komedija o Tsare Borise i Grishke Otrep'eve(1993)-
dc.typeSNU Journal-
dc.contributor.AlternativeAuthorChoi, Sun-
dc.citation.journaltitle러시아연구(Russian Studies)-
dc.citation.endpage201-
dc.citation.number1-
dc.citation.pages165-201-
dc.citation.startpage165-
dc.citation.volume25-
Appears in Collections:
Files in This Item:

Altmetrics

Item View & Download Count

  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Share