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How to Measure Creating Shared Value (CSV): From Corporate Social Responsibility (CSR) Indices to CSV Index : 어떻게 공유가치창출을 측정하는가?: CSR 지수에서 CSV 지수로로

DC Field Value Language
dc.contributor.advisor문휘창-
dc.contributor.author송민희-
dc.date.accessioned2017-07-19T04:26:39Z-
dc.date.available2017-07-19T04:26:39Z-
dc.date.issued2013-02-
dc.identifier.other000000008766-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10371/129243-
dc.description학위논문 (석사)-- 서울대학교 국제대학원 : 국제학과(국제통상전공), 2013. 2. 문휘창.-
dc.description.abstract본 연구의 목적은 공유가치창출을 측정하는 새로운 틀을 제시함으로써, 현존하는 기업의 사회적 책임의 정도를 측정하는 지수를 발전 및 개발 시키는 것이다. 본 논문에서 제시하는 새로운 틀은 기업을 분류하는 명칭 하에 크게 두 단계: 도덕과 전략으로 나누어진다. 도덕으로 분류되는 명칭 하에는 (1) 거버넌스, (2) 회사환경, (3) 사회, 그리고 (4) 환경 및 기후변화로 구성된다. 전략으로 분류되는 명칭 하에는 Porter and Kramer (2011)의 공유가치창출의 연장으로 (1) 기업의 핵심역량 파악, (2) 가치사슬 내에서의 생산성 재정의, (3) 종합적인 목표의 향유, 및 (4) 지역적 세계적 클러스터 개발 등으로 구성된다. 본 연구는 미국의 Fortune 500에 속하는 기업의 기업의 사회적 책임 및 공유 가치 창출 지수를 새로운 틀에 맞추어 분석하는 사례분석으로 결론 짓는다.-
dc.description.abstractThe purpose of this research is to improve the existing tools used to measure global companies corporate social responsibility (CSR) by creating a new framework to measure CSV. The new framework consists of the two dimensions from Moon et al.s (2011) typology of corporations: ethics and strategy. The ethics dimension consists of: (1) Governance, (2) Workplace, (3) Society, and (4) Environment and climate change. The strategy dimensions comprises of Moon et al.s (2011) extension of Porter and Kramers Creating Shared Value: (1) Defining core competence, (2) redefining productivity in the value chain, (3) reconceiving comprehensive targets, and (4) enabling local or global cluster development. The research concludes with a case study analyzing the 2010 top 10 Fortune 500 U.S. companies CSR and CSV activities against the new framework.-
dc.description.tableofcontentsTable of Contents:

Abstract
1. INTRODUCTION
2. LITERATURE REVIEW
3. CRITICAL REVIEW OF GLOBAL CSR INDICES
3.1. Dow Jones Sustainability Index (DJSI)
3.2. UN Global Compact (UNGC)
3.3. Calvert Social Index (CSI)
3.4. FTSE4Good Index Series
3.5. Johannesburg Stock Exchange Socially Responsible Investment (JSE SRI) Index
3.6. Limitations of the Global CSR Indices
4. NEW FRAMEWORK FOR MEASURING CSV: HOW TO BECOME A SMART CORPORATION
4.1. Ethics
4.2. Strategy
5. CASE STUDY: 2012 TOP 10 FORTUNE 500 U.S. COMPANIES
6. CONCLUSION
REFERENCES
FIGURES
TABLES
APPENDIX
국문초록
-
dc.formatapplication/pdf-
dc.format.extent3041765 bytes-
dc.format.mediumapplication/pdf-
dc.language.isoen-
dc.publisher서울대학교 대학원-
dc.subjectCreating Shared Value (CSV)-
dc.subjectCorporate Social Responsibility (CSR)-
dc.subjectCSR Indices-
dc.subjectethics-
dc.subjectstrategy-
dc.subjectsmart corporation-
dc.titleHow to Measure Creating Shared Value (CSV): From Corporate Social Responsibility (CSR) Indices to CSV Index-
dc.title.alternative어떻게 공유가치창출을 측정하는가?: CSR 지수에서 CSV 지수로로-
dc.typeThesis-
dc.contributor.AlternativeAuthorMin Hee Song-
dc.description.degreeMaster-
dc.citation.pages83-
dc.contributor.affiliation국제대학원 국제학과(국제통상전공)-
dc.date.awarded2013-02-
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