Publications

Detailed Information

Developing Effective Social Media Strategies for Fan & Sponsor Engagement in the Sports Organization of Pakistan : 파키스탄 스포츠 조직의 팬 및 스폰서 참여를 위한 효과적인 소셜 미디어 전략 개발

Cited 0 time in Web of Science Cited 0 time in Scopus
Authors

Asghar Uzma

Advisor
임충훈
Issue Date
2019-08
Publisher
서울대학교 대학원
Keywords
Sports OrganizationsSocial MediaStrategiesFan EngagementSponsor Engagement and Pakistan
Description
학위논문(석사)--서울대학교 대학원 :사범대학 체육교육과,글로벌스포츠매니지먼트전공,2019. 8. 임충훈.
Abstract
Social Media has become a powerful tool of communication over the past two decades and its impacts are evident across different sectors of the economy in different regions of the world. Sports sector and leading sports organizations such as the International Olympic Committee, globally celebrated sports clubs and various International Federations have reaped the benefits of social media in a number of ways such as fan and sponsor engagement.
Following this line of argument, this study aims to provide a roadmap of effective social media strategies for fan and sponsor engagement to the sports organizations of Pakistan. A set of effective social media strategies has been developed using mixed methods approach, quantitative data was collected from youth through a survey based on fan and sponsor engagement in Pakistan and analyzed using SPSS.
On the other hand, semi-structured interviews of local and international social media experts along with brand/sponsorship heads of local and multinational organizations were conducted. Despite primary data collection, information has been gathered from social media blogs, document search and websites etc.
Analysis of quantitative and qualitative information has provided a roadmap of effective social media strategies for the sports organizations of Pakistan. These strategies are robust enough to be used by any of the 28 Olympic and 7 Non-Olympic sports practiced in Pakistan.
지난 20 년간 소셜 미디어는 강력한 커뮤니케이션 수단이 되었으며 그 영향은 세계 각지의 다양한 경제 부문에서 분명하게 나타난다. 스포츠 부문과 국제 올림픽위원회(International Olympic Committee), 세계 유명 스포츠 클럽 및 다양한 국제 연맹(International Federations)과 같은 주요 스포츠 단체는 팬 및 스폰서 참여와 같은 다양한 방식으로 소셜 미디어의 혜택을 누리고 있다. 이에 본 연구의 목적은 파키스탄 스포츠 조직에 팬과 후원자 참여를 위한 효과적인 소셜 미디어 전략 로드맵을 제공하는 것이다. 본 연구는 효과적인 소셜 미디어 전략 개발을 위하여 양적 및 질적 연구 방법을 진행하였다. 파키스탄의 팬 및 스폰서 참여를 기반으로 한 설문 조사를 통해 청소년으로부터 양적 데이터를 수집하고 SPSS를 사용하여 분석하였으며, 지역 및 다국적 기업의 브랜드/스폰서십 전문가와 지역 및 국제 소셜 미디어 전문가의 인터뷰를 실시하였다. 또한 소셜 미디어 블로그, 문서 검색 및 웹 사이트 등에서 정보를 수집하였다. 이와 같은 양적 및 질적 정보의 분석은 파키스탄의 스포츠 조직을 위한 효과적인 소셜 미디어 전략의 로드맵을 제공하였다. 또한 이러한 전략은 파키스탄에서 실시된 28 개의 올림픽 및 7 개의 비 올림픽 스포츠에도 충분히 적용할 수 있을 것으로 보여 진다.
Language
eng
URI
https://hdl.handle.net/10371/161371

http://dcollection.snu.ac.kr/common/orgView/000000156281
Files in This Item:
Appears in Collections:

Altmetrics

Item View & Download Count

  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Share