Publications

Detailed Information

Currency Manipulator: Chinas FX Policy Response to US-China Trade Imbalance

DC Field Value Language
dc.contributor.advisor정영록-
dc.contributor.authorJin Zeming-
dc.date.accessioned2020-10-13T03:05:41Z-
dc.date.available2020-10-13T03:05:41Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.other000000161907-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10371/169511-
dc.identifier.urihttp://dcollection.snu.ac.kr/common/orgView/000000161907ko_KR
dc.description학위논문 (석사) -- 서울대학교 대학원 : 국제대학원 국제학과(국제지역학전공), 2020. 8. 정영록.-
dc.description.abstract본 논문은 측정 모델과 경험적 분석을 사용하여 USD-CNY 환율과 무역 적자 사이의 통계적 의존 관계가 있는지 분석하고 환율과 미-중 무역 적자 사이의 영향 정도와 방향에 대해 논의합니다. 미-중 무역은 뜨거운 이슈로 2001-2019 년 사이에 USD-CNY 환율은 상승 추세를 보이며, 한편 미-중 무역 불균형도 크게 확대되었습니다. 본 논문은 Ordinary Least Square, Augment Dickey-Fuller Test 와 Granger Causality Test 를 사용하여 주로 아래 결론을 도달 하였다:
1. USD-CNY 환율은 미-중 무역 불균형과 부정적인 관계를 나타냅니다. 이 현상은 CNY 환율이 감사 될 때 미국-중국 무역 적자가 확대 될 것이라는 것을 의미합니다. 이 결론은 미국의 인민폐 환율이 감사되면 미중 무역 적자를 완화 할수 있다는 의견과 상반됩니다..
2. USD-CNY 환율과 미중 무역의 불균형은 미국 GDP, PCE, GPDI, GCEGI 등 여러 가지 원인이 있다. 이러한 요인들이 미중 무역에 대한 영향은 인민폐의 환율에만 초점을 맞추는 것은 부당합니다.
3. USD-CNY 환율과 미중 무역 간에는 일방적 인 인과 관계가 존재합니다.
4. 제품 경쟁력은 무역 불균형의 주요 원인입니다.
-
dc.description.abstractUsing the measurement model and empirical analysis, this paper analyses whether there is a statistically dependent relationship between USD-CNY exchange rate and trade imbalance and discusses the influence degree and direction between RMB exchange rate and US-China trade deficit. The imbalances between the exchange rate of RMB and US-China trade have been a hot issue. During 2003-2019, USD-CNY exchange rate exhibits a trend in appreciation, meanwhile, the US-China trade imbalances also significantly expand. This paper adopts Ordinary Least Square, Augment Dickey-Fuller test, and Granger causality test to do research, reaching the following conclusions:
1. The USD-CNY exchange rate presents a digitally negative relationship with US-China trade imbalances. This phenomenon means that when the RMB's exchange rate appreciates, the US-China trade deficit will expand. This conclusion is contrary to the opinion which is America can ease their US-China trade deficit when the RMB's exchange rate appreciate.
2. The huge imbalances between RMB's exchange rate and US-China trade have multiple causes, such as US GDP, PCE, GPDI, and GCEGI, etc. The elasticity in which these factors impact on US-China trade is greater than the impact caused by the RMB's exchange rate. It is unreasonable to purely focus on the exchange rate of RMB.
3. There exists a one-way causality between the exchange rate of RMB and US-China trade.
4. Product Competitiveness is the main reason of trade imbalance.

Keywords: USD-CNY exchange rate; US-China trade deficit; Product Competitiveness
Student Number: 2016-25454
-
dc.description.tableofcontentsChapter 1. Introduction 1
1.1 Research Background and Significance 1
1.2 US Foreign Trade Balance 7
1.3 USD-CNY Exchange rate and US-China Trade Imbalance 9
Chapter 2. Is China Really a Currency Manipulator? 12
2.1 Literature Review 12
2.2 Modeling 20
2.3 Regression 23
2.4 Interpretation 27
2.5 Product competitiveness and Trade Balance 33
Chapter 3. Conclusion 42
3.1 Summary 42
3.2 Contributions 43
3.3 Limitations 44
Bibliographies 46
Appendixes 50
62
-
dc.language.isoeng-
dc.publisher서울대학교 대학원-
dc.subjectUSD-CNY exchange rate-
dc.subjectUS-China trade deficit-
dc.subjectProduct Competitiveness-
dc.subjectUSD-CNY 환율-
dc.subject미-중 무역-
dc.subject제품 경쟁력-
dc.subject.ddc307-
dc.titleCurrency Manipulator: Chinas FX Policy Response to US-China Trade Imbalance-
dc.typeThesis-
dc.typeDissertation-
dc.contributor.AlternativeAuthor진저밍-
dc.contributor.department국제대학원 국제학과(국제지역학전공)-
dc.description.degreeMaster-
dc.date.awarded2020-08-
dc.identifier.uciI804:11032-000000161907-
dc.identifier.holdings000000000043▲000000000048▲000000161907▲-
Appears in Collections:
Files in This Item:

Altmetrics

Item View & Download Count

  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Share