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DETERMINANTS OF INTRASTATE ARMED CONFLICTS IN SUB-SAHARAN AFRICA, 1960 - 2017: A PANEL DATA ANALYSIS
1960-2017 년 사이의 사하라 사막 이남의 아프리카 인들 간의 충돌의 결정 요인들

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Authors
Pandong Ehobwel Stephane
Advisor
김종섭
Issue Date
2020
Publisher
서울대학교 대학원
Keywords
domestic armed conflictsintrastate armed conflictsminor-scale armed conflictslogit regression modelPanel data analysisSub-Saharan Africa국가 내 무력 충돌내전소규모 전쟁사하라 이남 아프리카패널 데이터로짓 회귀 모델.
Description
학위논문 (석사) -- 서울대학교 대학원 : 국제대학원 국제학과(국제지역학전공), 2020. 8. 김종섭.
Abstract
평화 롭고 포용적인 사회를 장려하는 것은 세계 개발의 지속 가능성을위한 UN 2030 의제를 구성하는 17 가지 글로벌 목표의 일부입니다. UNODC에 따르면, 평화는 진보의 원동력이자 다른 모든 목표를위한 도구입니다. 더 나아가 평화와 지속 가능한 개발은 서로 밀접한 관련이 있으며, 의제를 분명히 제시합니다. 그러나 냉전이 시작된 이래로 전 세계적으로 가정 폭력이 확산되었습니다. 90 년대 초 새벽에, 정치학 연구소는 "세계는 제 2 차 세계 대전 이래로 26 일 동안의 평화 만 알고있다"며, 그로 인해 남은 시간이 세상에 폭력에 빠져 들었다는 것을보고했다. 특히 근대에서 가장 널리 퍼진 형태의 무력 충돌이었던 현재의 국군 무력 충돌은 현재 10 년 동안 더욱 심각 해졌다. 개발 도상국, 특히 SSA 국가의 영향을 가장 많이받는 국가는 역설적으로 대부분의 경제 , 인구 통계의 불만을 제기하는 기관으로 일반적으로 인식되는 정치적, 사회적 지표는이 지역에서 크게 개선 된 것으로 보이지만,이 지역의 주 내에서 무장 폭력의 출현을 이해하는 방법은 무엇입니까?
이 연구는 SSA 국가에서 가정 무력 충돌의 발생에 영향을 미치는 요소를 식별하려고 시도합니다. 1960-2017 년 동안 주로 경제, 정치 및 사회 문화적 변수에 대한 패널 데이터의 일반화 된 추정 방정식 (GEE) 로짓 회귀 모델을 사용하여 현상의 발생과 관련이있는 8 가지 주요 요인을 발견했습니다. 지역에서. 여기에는 인구 (규모 및 성장률), 정치 체제 특징, 석유 의존성, 독립 이후 지속 기간 (특히 독립 후 처음 5-10 년), 국가 기반 무력 충돌의 사전 경험, 강우량, 순 이민 등이 포함됩니다. 1,000 명, 경제 성장. 첫 번째는 국내 무력 충돌의 위험을 증가시키는 경향이있다. 마지막 세 개는 위험을 줄입니다. 이러한 결과를 감안할 때, 우리는 여덟 가지 잠정 정책적 시사점을 제안하고 각 국가는 구체적인 상황에 대해이를 적용해야합니다. (ii) 인구가 경제의 생산 부문에 적극적으로 참여하도록하는 노력; (iii) 가족 계획 및 통제를 촉진하기위한 노력; (iv) 더 나은 국내 지배 구조를 위해 독재 정치 체제를 모니터링하고 강력한 (또는 기존의) 정치 제도를 구축하려는 노력; (v) 석유 의존성을 줄이기 위해 경제를 다각화하려는 노력; (vi) 빗물을 모으는 관개 시스템 및 수확 기술 개발 노력; (vii) 사업 및 투자 환경을 개선하고, 생산 부문에서 사람들의 이동을 촉진하고, 외국인 직접 투자 유입을 선호하는 측정을위한 노력; (viii) 분권화 또는 연방주의를 장려하여 국가 연합을 안전하게 유지하려는 노력.
Promoting peaceful and inclusive societies is part of the 17 Global Goals that make up the UN 2030 Agenda for the sustainability of development in the world. According to the UNODC, peace is a driver of progress and an enabling tool for all other Goals. Better still, peace and Sustainable Development go hand in hand, clearly signifies the Agenda in its preamble. Yet, there has been proliferation of domestic armed violence in the world from the beginning of the Cold War; particularly, domestic armed clashes which have been the most widespread form of armed conflicts in the contemporary era, and have become even more acute in the current decade; with developing countries most affected, especially countries from SSA, although, paradoxically, most of the economic, political and social indicators commonly perceived as engines for grievances within-population appear to have been significantly improved in the area. But how to understand then this emergence of armed violence within the states in the area?
This study attempts to identify the factors that influence the incidence of domestic armed conflicts in SSA countries. Using the generalized estimating equation (GEE) logit regression model of a panel data mainly on some economic, political and socio-cultural variables over the period 1960-2017, we found eight key factors that prove to be highly associated with the emergence of the phenomenon in the area. These include population (size and growth rate), political regime features, oil dependency, time duration since the independence (specially, first five to ten years following the independence), prior experience of state-based armed conflicts, the rainfall, net migrations for 1,000 people, and economic growth. the size of the population and population growth, semi autocratic-democratic political regimes in comparison to autocratic regimes, oil dependency, and the state youthfulness tend to increase the risk of domestic armed conflict incidence; while democracy compared to dictatorship regimes, prior intrastate armed conflict experience, rainfall amount, net migrations for 1,000 people, and economic growth lessen the risk. Given these findings, we suggest eight tentative policy implications and each country should apply them regarding its specific context: (i) Efforts to build careful policies to promote economic growth; (ii) Efforts to make the population actively involved in the productive sector of the economy; (iii) Efforts to promote family planning and birth control; (iv) Efforts to monitoring autocratic regimes, strengthening existing and/or build strong political institutions for better domestic governance; (v) Efforts to diversify the economy in order to reduce oil dependency; (vi) Efforts to develop irrigation systems and harvesting technics that collects rainwater; (vii) Effort to improve the business and investment climate, promote movement of people in the productive sectors as well as measure that favor FDI inflows; (viii) Efforts to keep safe the state unity by promoting decentralization.
Language
eng
URI
https://hdl.handle.net/10371/169532

http://dcollection.snu.ac.kr/common/orgView/000000161522
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