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Willingness to Pay for Online Sport Broadcasting Platforms in China: Monopoly and Shared Content : 중국의 온라인 스포츠 방송 플랫폼에 지불 의욕 : 독점 방송과 공유 콘텐츠

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Authors

Yuhan Chen

Advisor
Kihan Kim
Issue Date
2020
Publisher
서울대학교 대학원
Keywords
Sports Media ConsumptionOTT Sport PlatformWillingness to Pay스포츠 미디어 소비OTT 스포츠 플랫폼지불 의지
Description
학위논문 (석사) -- 서울대학교 대학원 : 사범대학 체육교육과,글로벌스포츠매니지먼트전공, 2020. 8. Kihan Kim.
Abstract
이번 조사의 목적은 중국 내 온라인 스포츠 스트리밍 플랫폼에 대한 시청자의 유료화(WTP) 의향을 살펴보는 것이었다. 독과점 플랫폼과 공유 콘텐츠 플랫폼에 대한 WTP의 분류를 탐구해 온라인 스포츠 플랫폼 개발의 이론적 근거로 삼을 수 있다. 조건부 평가 방식(CVM) 을 채택해 온라인 플랫폼 간 시청자의 통화평가는 스포츠 콘텐츠가 독점적이고 공유 스포츠 콘텐츠가 있는지 조사했다. 스포츠 시청자와 비스포츠 시청자의 WTP가 모두 분석되었다. 그 결과에 따르면, 플랫폼의 독점적인 스포츠 콘텐츠는 더 많은 WTP를 발생시킨다. 독점 콘텐츠를 중시하는 응답자와 온라인 스포츠 콘텐츠에 가입한 경험이 있는 응답자는 구독료를 더 내겠다는 의도가 크다. 독점 콘텐츠에 관심이 없거나 아직 온라인 스포츠 플랫폼에 가입하지 않은 응답자는 수수료 납부 의지가 가장 낮다.
The purpose of the current research was to examine viewers willing to pay (WTP) for online sport streaming platforms in China. Categorization of WTP on monopoly platform and shared-content platform is explored, which can be used as the theoretical basis for online sport platform development. Adapting contingent valuation method (CVM), the viewers monetary evaluations between online platforms have exclusive sport contents and shared sport content were examined. Both sport viewers and none sport viewers WTP were analyzed. According to the results, a platforms exclusive sport contents generates more WTP. Respondents who value exclusive content and respondents who have subscribed online sport contents before have high intention to pay more subscription fee. Respondents who does not care about exclusive contents or who have not yet subscribed any online sport platform, the willingness to pay the fee is the lowest.
Language
eng
URI
https://hdl.handle.net/10371/170024

http://dcollection.snu.ac.kr/common/orgView/000000161416
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