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Willingness to Pay for Online Sport Broadcasting Platforms in China: Monopoly and Shared Content : 중국의 온라인 스포츠 방송 플랫폼에 지불 의욕 : 독점 방송과 공유 콘텐츠

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dc.contributor.advisorKihan Kim-
dc.contributor.authorYuhan Chen-
dc.date.accessioned2020-10-13T03:30:01Z-
dc.date.available2020-10-13T03:30:01Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.other000000161416-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10371/170024-
dc.identifier.urihttp://dcollection.snu.ac.kr/common/orgView/000000161416ko_KR
dc.description학위논문 (석사) -- 서울대학교 대학원 : 사범대학 체육교육과,글로벌스포츠매니지먼트전공, 2020. 8. Kihan Kim.-
dc.description.abstract이번 조사의 목적은 중국 내 온라인 스포츠 스트리밍 플랫폼에 대한 시청자의 유료화(WTP) 의향을 살펴보는 것이었다. 독과점 플랫폼과 공유 콘텐츠 플랫폼에 대한 WTP의 분류를 탐구해 온라인 스포츠 플랫폼 개발의 이론적 근거로 삼을 수 있다. 조건부 평가 방식(CVM) 을 채택해 온라인 플랫폼 간 시청자의 통화평가는 스포츠 콘텐츠가 독점적이고 공유 스포츠 콘텐츠가 있는지 조사했다. 스포츠 시청자와 비스포츠 시청자의 WTP가 모두 분석되었다. 그 결과에 따르면, 플랫폼의 독점적인 스포츠 콘텐츠는 더 많은 WTP를 발생시킨다. 독점 콘텐츠를 중시하는 응답자와 온라인 스포츠 콘텐츠에 가입한 경험이 있는 응답자는 구독료를 더 내겠다는 의도가 크다. 독점 콘텐츠에 관심이 없거나 아직 온라인 스포츠 플랫폼에 가입하지 않은 응답자는 수수료 납부 의지가 가장 낮다.-
dc.description.abstractThe purpose of the current research was to examine viewers willing to pay (WTP) for online sport streaming platforms in China. Categorization of WTP on monopoly platform and shared-content platform is explored, which can be used as the theoretical basis for online sport platform development. Adapting contingent valuation method (CVM), the viewers monetary evaluations between online platforms have exclusive sport contents and shared sport content were examined. Both sport viewers and none sport viewers WTP were analyzed. According to the results, a platforms exclusive sport contents generates more WTP. Respondents who value exclusive content and respondents who have subscribed online sport contents before have high intention to pay more subscription fee. Respondents who does not care about exclusive contents or who have not yet subscribed any online sport platform, the willingness to pay the fee is the lowest.-
dc.description.tableofcontentsI. Introduction 1
1.1 Background 1
1.1.1 Popularization of digital sport media 1
1.1.2 Digital sports media in China 2
1.2 Purpose of study 4
1.3 Research Questions 5
II. Literature Review 8
2.1 General sport broadcasting environment in China 8
2.1.1 Previous studies of sport broadcasting in China 9
2.2 Over-the-top sport streaming in China 12
2.2.1 Previous studies of OTT sport streaming in China 17
2.2.2 Current OTT providers 21
2.3 Philosophy of sports media market 29
2.3.1 Monopoly platform 30
2.3.2 Shared content platform 31
2.3.3 Willingness to pay 32
2.4 Significance of this study 33
2.5 Hypothesis 34
III. Methodology 36
3.1 Continent valuation 36
3.2 Data analysis 37
3.3 Instrumentation 39
IV. General Findings 41
4.1 Viewers perception of monopoly platform 41
4.2 Average WTP of each platform 43
4.2.1 Segmentation of viewers 46
4.3 Predictors of WTP 49
4.3.1 Opinions on types of platform and WTP 49
4.3.2 Linear regression analysis 51
V. Discussion 54
5.1 Summary of the study 54
5.2 Limitations 59
Reference 61
Appendix 64
요약 (국문초록) 69
-
dc.language.isoeng-
dc.publisher서울대학교 대학원-
dc.subjectSports Media Consumption-
dc.subjectOTT Sport Platform-
dc.subjectWillingness to Pay-
dc.subject스포츠 미디어 소비-
dc.subjectOTT 스포츠 플랫폼-
dc.subject지불 의지-
dc.subject.ddc796.069-
dc.titleWillingness to Pay for Online Sport Broadcasting Platforms in China: Monopoly and Shared Content-
dc.title.alternative중국의 온라인 스포츠 방송 플랫폼에 지불 의욕 : 독점 방송과 공유 콘텐츠-
dc.typeThesis-
dc.typeDissertation-
dc.contributor.AlternativeAuthor유한-
dc.contributor.department사범대학 체육교육과,글로벌스포츠매니지먼트전공-
dc.description.degreeMaster-
dc.date.awarded2020-08-
dc.identifier.uciI804:11032-000000161416-
dc.identifier.holdings000000000043▲000000000048▲000000161416▲-
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