Publications
Detailed Information
브랜드 커뮤니티 내 상호작용을 통한 동일시 및 성과에 관한 연구 : 커뮤니티 경로와 브랜드 경로를 중심으로 : A study on the identification and performance through brand community interaction : focusing on the community path and brand Path
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 임종원 | - |
dc.contributor.author | 김병재 | - |
dc.date.accessioned | 2010-01-08T01:29:04Z | - |
dc.date.available | 2010-01-08T01:29:04Z | - |
dc.date.copyright | 2007. | - |
dc.date.issued | 2007 | - |
dc.identifier.uri | http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000042800 | kor |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10371/28824 | - |
dc.description | 학위논문(박사) --서울대학교 대학원 :경영학과,2007. | ko |
dc.format.extent | xi, 171 장 | ko |
dc.language.iso | ko | ko |
dc.publisher | 서울대학교 대학원 | ko |
dc.subject | 소비자-브랜드 관계 | ko |
dc.subject | consumer-brand relationship | ko |
dc.subject | 커뮤니티 | ko |
dc.subject | community | ko |
dc.subject | 브랜드 커뮤니티 | ko |
dc.subject | brand community | ko |
dc.subject | 상호작용 | ko |
dc.subject | interaction | ko |
dc.subject | 상호작용성 | ko |
dc.subject | interactivity | ko |
dc.subject | 상호연대감 | ko |
dc.subject | mutuality | ko |
dc.subject | 연결성 | ko |
dc.subject | connectedness | ko |
dc.subject | 영향력 | ko |
dc.subject | influence | ko |
dc.subject | 반응성 | ko |
dc.subject | responsiveness | ko |
dc.subject | 개인화 | ko |
dc.subject | personalization | ko |
dc.subject | 즐거움 | ko |
dc.subject | playfulness | ko |
dc.subject | 우리 의식 | ko |
dc.subject | we-ness | ko |
dc.subject | 브랜드 신념 | ko |
dc.subject | brand belief | ko |
dc.subject | 동일시 | ko |
dc.subject | identification | ko |
dc.subject | 커뮤니티 동일시 | ko |
dc.subject | community identification | ko |
dc.subject | 브랜드 동일시 | ko |
dc.subject | brnad identification | ko |
dc.subject | 관계 성과 | ko |
dc.subject | relationship performance | ko |
dc.subject | 브랜드 성과 | ko |
dc.subject | brand performance | ko |
dc.subject | 브랜드 커뮤니티 유형 | ko |
dc.subject | brand community type | ko |
dc.title | 브랜드 커뮤니티 내 상호작용을 통한 동일시 및 성과에 관한 연구 : 커뮤니티 경로와 브랜드 경로를 중심으로 | ko |
dc.title.alternative | A study on the identification and performance through brand community interaction : focusing on the community path and brand Path | ko |
dc.type | Thesis | - |
dc.contributor.department | 경영학과 | - |
dc.description.degree | Doctor | ko |
- Appears in Collections:
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.