Publications
Detailed Information
일본사회의 국제화와 사회통합을 위한 학교교육의 대응 : 일본 고등학교 사회과 교과서에 나타난 외국인 노동자관을 중심으로 : Globalization of Japan and the response of Japanese schooling to social integration : the view on foreign laborers in social studies textbooks of Japanese high school
Cited 0 time in
Web of Science
Cited 0 time in Scopus
- Authors
- Advisor
- 조영달
- Issue Date
- 2000
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 시민교육 ; citizenship education ; 다문화교육 ; multicultural education ; 사회통합 ; social integration ; 외국인 노동자 ; foreign laborer ; 교과서 ; textbook
- Description
- 학위논문(박사)--서울대학교 대학원 :사회교육과 일반사회전공,2000.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000069352
https://hdl.handle.net/10371/34189
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
- Appears in Collections:
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.