Browse

텍스트의 서술양식이 텍스트 이해와 흥미에 미치는 효과 : 고등학교 사회문화 교과서 서술의 사후예측가능성과 텍스트 인격성을 중심으로
(The) effect of text style on understanding and interest : focusing on postdictability and voice of high school `society & culture` text

Cited 0 time in Web of Science Cited 0 time in Scopus
Authors
김태은
Advisor
정원규
Issue Date
2009
Publisher
서울대학교 대학원
Keywords
흥미interest개인적 흥미individual interest상황적 흥미situational interest텍스트 서술양식text style사후예측가능성postdictability텍스트 인격성voice.
Description
학위논문(석사) --서울대학교 대학원 :사회교육과(일반사회전공),2009.8.
Language
Korean
URI
http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000038959

https://hdl.handle.net/10371/43335
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Appears in Collections:
College of Education (사범대학)Dept. of Social Studies Education (사회교육과)Theses (Master's Degree_사회교육과)
  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Browse