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서론 : Introduction
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | 이순종 | - |
dc.date.accessioned | 2012-07-13T02:29:56Z | - |
dc.date.available | 2012-07-13T02:29:56Z | - |
dc.date.issued | 2011-11 | - |
dc.identifier.citation | Asia Design Journal, Vol.6, pp. 4-5 | - |
dc.identifier.issn | 1738-3838 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10371/78734 | - |
dc.description.abstract | 스마트라는 화두는 IT 컨버전스가 가속화되면서 제품, 건축, 패션, 서비스 등 모든 분야와 결
합하면서 거침없이 성장하고 있습니다. 2011년 Asia Design Journal의 주제 Smart Asia는 이런 스마트라는 큰 화두가 첨단 테크놀로지의 발전만으로 이루어진 것인가라는 의문에서 시작하였습니다. 영리함, 똑똑함 이라는 사전적 스마트의 뜻보다는 (연륜 혹은 전통의) 현명 함이 내포된 깊이 있는 스마트가 진정 스마트의 뜻이지 않을까 합니다. 편리하고 즐거운 1차 적 디자인에서, 이제는 과거를 통한 미래의 디자인 철학을 바탕으로 한 다차원적인 스마트 디 자인으로 그 위치가 더 중요해 지고 있습니다. Simultaneous with the accelerated convergence of information and technology, Smart has become a household name across products and services, and its popularity has spread even throughout industries such as fashion and architecture. The theme of the 2011 Asia Design Journal, Smart Asia, began as a question as to whether Smart came about merely as the next step of high-tech. Perhaps the term can now be reasonably defined as the wisdom that comes with age and tradition, rather than its previous definition of cleverness or intelligence. Design has evolved from elementary phase of pleasure and convenience, into multi-dimensional smart design based on future design philosophies. In today's this context, Design has become increasingly important. | - |
dc.language.iso | en | - |
dc.publisher | 한국디자인산업연구센터 | - |
dc.publisher | Korea Design Research Institute (KDRI) | - |
dc.title | 서론 | - |
dc.title.alternative | Introduction | - |
dc.type | SNU Journal | - |
dc.contributor.AlternativeAuthor | Lee, Soon-Jong | - |
dc.citation.journaltitle | Asia Design Journal | - |
dc.citation.endpage | 5 | - |
dc.citation.pages | 4-5 | - |
dc.citation.startpage | 4 | - |
dc.citation.volume | 6 | - |
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