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Investigating Key Factors Affecting Cryptocurrency Purchase Intention: Community Influence and Reliance on Price Chart as Key Determinants : 암호화폐 구매의도에 영향을 미치는 요인: 커뮤니티 영향 그리고 가격차트 의존도를 중심으로
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 장정주 | - |
dc.contributor.author | 이병찬 | - |
dc.date.accessioned | 2019-05-07T03:02:09Z | - |
dc.date.available | 2019-05-07T03:02:09Z | - |
dc.date.issued | 2019-02 | - |
dc.identifier.other | 000000153910 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10371/150577 | - |
dc.description | 학위논문 (석사)-- 서울대학교 대학원 : 경영대학 경영학과, 2019. 2. 장정주. | - |
dc.description.abstract | 비트코인 그리고 암호화폐는 사회의 다양한 양상에 급진적인 변화를 창출할 주요 이슈로 고려된다. 그러나, 이와 같은 신흥 컨텍스트의 구매의도를 담은 연구는 미비한 상황이다. 위에 대한 차이를 좁히기 위하여 본 연구는 인지된 용이성, 커뮤니티 참여도, 오피니언 리더, 대인 영향, 가격차트 의존도를 포함한 기존 그리고 신규 변수를 사용하여 암호화폐 구매의도 개념적 모형을 제시한다. 온라인 설문 그리고 PLS구조 방정식 모형을 사용하였다. | - |
dc.description.tableofcontents | Table of Content
Chapter 1. Motivation 4 Chapter 2. Literature Review 5 2.1 Prior research on cryptocurrency 5 2.2 Prior research virtual purchase behavior 8 Chapter 3. Theoretical Background 10 3.1 Perceived Usefulness 10 3.2 Community Engagement 11 3.3 Opinion Leadership 12 3.4 Normative Interpersonal Influence 13 3.5 Reliance on price chart 14 Chapter 4. Research Model and Hypotheses 15 4.1 Perceived Usefulness 16 4.2 Community Engagement 16 4.3 Opinion Leadership 17 4.4 Normative Interpersonal Influence 18 4.5 Reliance on price chart 18 Chapter 5. Methodology 20 5.1 Measures 20 5.2 Validity and Reliability 22 5.3 Data Collection and Samples 23 Chapter 6. Result 24 6.1 Discussion 25 6.2 Theoretical Implication 26 6.3 Business Implication 28 6.4 Limitations and Conclusion 29 Table Index Table 1 Prior literature on cryptocurrency 7 Table 2 Constructs from prior literatures 10 Table 3 Measurement model 21 Table 4 Discriminant Validity 22 Table 5 Respondent profile 23 Table 6 Path coefficients 24 Figure Index Figure 1 Research model for drivers of cryptocurrency purchase intention 15 Figure 2 Result of hypotheses tests 25 Appendix 30 Reference 34 | - |
dc.language.iso | eng | - |
dc.publisher | 서울대학교 대학원 | - |
dc.subject.ddc | 658 | - |
dc.title | Investigating Key Factors Affecting Cryptocurrency Purchase Intention: Community Influence and Reliance on Price Chart as Key Determinants | - |
dc.title.alternative | 암호화폐 구매의도에 영향을 미치는 요인: 커뮤니티 영향 그리고 가격차트 의존도를 중심으로 | - |
dc.type | Thesis | - |
dc.type | Dissertation | - |
dc.contributor.AlternativeAuthor | LEE BYUNG CHAN | - |
dc.description.degree | Master | - |
dc.contributor.affiliation | 경영대학 경영학과 | - |
dc.date.awarded | 2019-02 | - |
dc.contributor.major | 경영정보 | - |
dc.identifier.uci | I804:11032-000000153910 | - |
dc.identifier.holdings | 000000000026▲000000000039▲000000153910▲ | - |
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