Publications
Detailed Information
중학생의 프로젝트 기반 소집단 과학 탐구에서 나타난 탐구 문제 구성 과정 : Middle school students' construction of inquiry questions in small group project-based scientific inquiry
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 김희백 | - |
dc.contributor.author | 이지영 | - |
dc.date.accessioned | 2019-07-10T03:07:47Z | - |
dc.date.available | 2019-07-10T03:07:47Z | - |
dc.date.issued | 2011-08 | - |
dc.identifier.other | 000000031197 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10371/158413 | - |
dc.identifier.uri | http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000031197 | ko_KR |
dc.description | 학위논문 (박사)-- 서울대학교 대학원 : 과학교육과(생물전공), 2011.8. 김희백. | - |
dc.format.extent | viii, 194 p. | - |
dc.language.iso | kor | - |
dc.publisher | 서울대학교 대학원 | - |
dc.subject | 과학 탐구 | - |
dc.subject | 프로젝트 활동 | - |
dc.subject | 탐구 문제 | - |
dc.subject | 소집단 상호작용 | - |
dc.subject | 메타인지 | - |
dc.subject | 교사 스캐폴딩 | - |
dc.subject | scientific inquiry | - |
dc.subject | project-based activity | - |
dc.subject | inquiry question | - |
dc.subject | small group interaction | - |
dc.subject | metacognition | - |
dc.subject | teacher's scaffolding | - |
dc.title | 중학생의 프로젝트 기반 소집단 과학 탐구에서 나타난 탐구 문제 구성 과정 | - |
dc.title.alternative | Middle school students' construction of inquiry questions in small group project-based scientific inquiry | - |
dc.type | Thesis | - |
dc.type | Dissertation | - |
dc.description.degree | Doctor | - |
dc.contributor.affiliation | 과학교육과(생물전공) | - |
dc.date.awarded | 2011-08 | - |
- Appears in Collections:
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.