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Optimal Traffic-aware Routing of a Shared Autonomous Transportation Service : 공유 자율주행 차량 서비스를 활용한 최적 교통 경로 문제

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dc.contributor.advisorMoon, Ilkyeong-
dc.contributor.authorBenjamin Lim Zhi Min-
dc.date.accessioned2019-10-18T15:28:00Z-
dc.date.available2019-10-18T15:28:00Z-
dc.date.issued2019-08-
dc.identifier.other000000156217-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10371/161027-
dc.identifier.urihttp://dcollection.snu.ac.kr/common/orgView/000000156217ko_KR
dc.description학위논문(석사)--서울대학교 대학원 :공과대학 산업공학과,2019. 8. Moon, Ilkyeong.-
dc.description.abstractThis thesis describes a traffic-aware routing problem with shared autonomous vehicles by incorporating jams along traffic flow due to the large population of vehicles in the network. This anticipates that autonomous vehicles will replace privately owned vehicles in the future. To provide an efficient shared common service, the dial-a-ride problem is combined with the traffic flow model to satisfy demand (origin-destination pairs), producing a system-optimal traffic assignment problem solution. Macroscopic traffic flow is modelled via the two--regime transmission model (TTM), utilizing inflow and outflow for each link. The optimal solution demonstrates that an appropriate number of vehicles is utilized regardless of the demand or fleet size due to congestion limitations.-
dc.description.abstract본 연구는 네트워크 내 교통 흐름 혼잡을 고려하는 공유 자율주행 차량 경로문제(Shared Autonomous Vehicle Routing Problem)를 다루고 있다. 이 문제는 향후 자율주행차가 개인 소유의 차를 대체할 것이라는 관점에서 시작되었다. 효율적인 공유 서비스를 제공하기 위해, 기존의 다이얼 어 라이드(Dial-A-Ride) 문제에 출발지와 도착지 간의 수요를 만족하도록 하는 교통 흐름 모델을 결합해 최적의 교통 할당 문제를 제안한다. 거시적인 교통 흐름은 네트워크 각 링크에 유입 및 유출을 활용한 이중 체제 전송(Two Regime Transmission) 모델을 활용한다. 혼잡으로 인한 제약들로 인해 수요 및 차량 크기와 관계없이 최적의 해에서는 최대 차량 수가 활용되고 있음을 보여준다. 또한, 피크 교통 시간대에서는 수요에 따른 최적의 교통 할당과 차량 크기를 얻어 교통 혼잡에 활용할 수 있다.-
dc.description.tableofcontentsChapter 1: Introduction 1
1.1. Background and Purpose 1
1.2. Literature Survey 3
1.2.1. Shared Autonomous Vehicle 3
1.2.2. VRP and DARP 5
1.2.3. Traffic-flow Model 9
Chapter 2: Mathematical Model 15
2.1. Model Development 16
2.2. Traffic Network 17
2.3. Explanations on Constraints 19
2.4. Objective Function 28
2.5. Mathematical Formulation 31
Chapter 3: Computational Experiments 35
3.1. Test Network 35
3.2. Comparison with Static Traffic Assignment Formulation 38
3.3. Experiments 39
3.3.1. Effects of Change in Demand on Utilization Rate 40
3.3.2. Effects of Change in Demand on VMT 41
3.3.3. Effects of Change in Demand on Total Travel Time 42
3.3.4. Effects of Change in Fleet Size on Total Travel Time 44
3.3.5. Effects of Change in Time Intervals on Computational Time and Complexity 45
Chapter 4: Conclusions 49
Acknowledgements 52
국문초록 59
Appendix 60
i) IBM CPLEX ILOG Linear Programming Code 60
ii) Two Regime Transmission Model Mathematical Proof 64
-
dc.language.isoeng-
dc.publisher서울대학교 대학원-
dc.subjectTwo Regime Transmission Model-
dc.subjectDARP-
dc.subjectShared Autonomous Vehicles-
dc.subjectMorning Commute-
dc.subjectLast Mile-
dc.subject.ddc670.42-
dc.titleOptimal Traffic-aware Routing of a Shared Autonomous Transportation Service-
dc.title.alternative공유 자율주행 차량 서비스를 활용한 최적 교통 경로 문제-
dc.typeThesis-
dc.typeDissertation-
dc.contributor.AlternativeAuthor림 벤자민-
dc.contributor.department공과대학 산업공학과-
dc.description.degreeMaster-
dc.date.awarded2019-08-
dc.contributor.majorSupply Chain Management-
dc.identifier.uciI804:11032-000000156217-
dc.identifier.holdings000000000040▲000000000041▲000000156217▲-
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