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Examining Sudanese Sports Federations perception towards the sponsorship activities : 수단 스포츠 연맹의 스폰서십 활동에 대한 인식 검토

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Authors

Ali Suliman Ali Hussien

Advisor
이충근
Issue Date
2019-08
Publisher
서울대학교 대학원
Keywords
Sponsors ObjectivesCompetitive advantagesSudanese Sports FederationsReadiness Assessment Tool (RAT)
Description
학위논문(석사)--서울대학교 대학원 :사범대학 체육교육과,글로벌스포츠매니지먼트전공,2019. 8. 이충근.
Abstract
Through examining of three Sudanese sports federations (SSF) with general sponsors objectives and activities, the researcher used the Readiness Assessment Tool (RAT) (Robinson & Minikin, 2012), to find out the significant perception (competitive advantages) of these SSFs, which may lead to building a profile that met the sponsors' objectives. The competitive advantages of an organization arise from the resources and capabilities that are in place within the organization. (Robinson & Minikin, 2012).
Sudanese Sports Federations (SSFs) in general have limited or unidentified resources that require to be understood and discovered to be used for the interest of the federation in overall, or as a tool to generate additional financial source or to attract sponsorships particularly. To gain sponsorship deals, the SSFs compete with each other, through showing their competitive advantages that may be valuable and meet the sponsors' objectives.
This research helped SSFs to answer some of the questions including what are the main assets and capabilities of Sudanese sports federations that can attract sponsors other than spectators base volume. The Readiness Assessment Tool (RAT) is the main tool for conducting this research; RAT is a tool for measuring 78 elements within eight pillars on the national federations structures and activities. RAT was chosen to assist the Oceania National Olympic Committees to understand the structure and development characteristics of NFs better and in particular to determine if there was a way to assess their readiness to undertake programs of development or activities, (Minikin, 2009). The eight pillars are; Governance Management, Sports Activity, Communication, Finance, Physical Resources, Human Resources, and Values, these pillars can be considered as main assets for the SSFs.
연구원은 일반 스폰서의 목표와 활동을 담은 3 개의 수단 스포츠 연맹 (SSF)을 조사하여 RTS (Robinson & Minikin, 2012)를 사용하여이 SSF의 중요한 인식 (경쟁 우위)을 파악했습니다. 스폰서의 목표를 충족시키는 프로필을 만들 수 있습니다. 조직의 경쟁 우위는 조직 내에있는 리소스와 기능으로 인해 발생합니다. (Robinson & Minikin, 2012).
수단 스포츠 연맹 (SSF)은 전반적으로 연맹의 이익을 위해 사용되거나 추가적인 재원을 창출하거나 스폰서 쉽을 끌어들이는 수단으로 이해되고 발견되어야하는 제한되거나 식별되지 않은 자원을 가지고 있습니다. 스폰서 십 거래를 얻으려면 SSF는 경쟁 우위를 보여줌으로써 스폰서의 목적을 달성하고 서로 경쟁하게됩니다.
이 조사는 SSF가 관중의 기본 볼륨 이외의 스폰서를 유치 할 수있는 수단 스포츠 연맹의 주요 자산 및 기능을 비롯한 몇 가지 질문에 답하는 데 도움이되었습니다. 준비성 평가 도구 (RAT)는이 연구를 수행하기위한 주요 도구입니다. RAT는 전국 연맹의 구조와 활동에 관한 8 개 기둥 78 개 요소를 측정하는 도구입니다. RAT는 오세아니아 국가 올림픽위원회가 NF의 구조와 개발 특성을 더 잘 이해하고, 특히 개발이나 활동 프로그램을 수행 할 준비가되었는지 평가할 수있는 방법이 있는지를 결정하는 데 도움을주기 위해 선정되었습니다 (Minikin, 2009). 8 개의 기둥은; 거버넌스 관리, 스포츠 활동, 커뮤니케이션, 재무, 체육, 인적 자원 및 가치와 관련하여 이러한 기둥은 SSF의 주요 자산으로 간주 될 수 있습니다.
Language
eng
URI
https://hdl.handle.net/10371/161376

http://dcollection.snu.ac.kr/common/orgView/000000156307
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