Publications

Detailed Information

A Study on the Effective Funding of Basic Education as a Strategy for Enhancing National Development : 효과적인 자금조달에 관한 연구 전략으로서의 기초 교육 국가 발전 강화: 보편적 기본에 대한 나이지리아 정부의 정책 교육
Nigeria Governments Policy on Universal Basic Education

Cited 0 time in Web of Science Cited 0 time in Scopus
Authors

타이우

Advisor
송지연
Issue Date
2021
Publisher
서울대학교 대학원
Keywords
NigeriaUniversal Basic EducationNational Development나이지리아보편적 기초 교육국가 개발
Description
학위논문(석사) -- 서울대학교대학원 : 국제대학원 국제학과(국제협력전공), 2021.8. 송지연.
Abstract
Education is a basic fundamental factor of development. It is impossible to achieve
sustainable development without ample investment in human capital. The Nigerian
government from the initiation of their development plan has not prioritized education
as part of its strategy for growth. This has in turn affected the level of poverty, economic
and social development of the country. An investment on a quality basic education will
afford children and youths the knowledge and skills needed to face daily life challenges
and also to take advantage of economic and long life learning opportunities. To address
the need for Universal Basic Education as a strategy for national development, this thesis
adopted the use of qualitative and analytical approach in examining the tools that have
hindered the adequate funding of basic education as well as its implication on
development by exploring government spending on education for the past 12 years. The
study revealed that lack of priority by government, insufficient revenue generation,
corruption, cultural and religious beliefs are factors that have affected the successful
operation of UBE in Nigeria. This study recommended among others that; government
should give priority to education as a fundamental tool for development and that Public-
Private Partnership would be a good way of generating sufficient funds for UBE in order
to achieve national development.
교육은 개발을 위한 기본적인 요소입니다. 인적 자본에 대한 충분한 투자 없이는
지속 가능한 발전을 이룰 수 없습니다. 나이지리아 정부는 개발 계획을 시작할
때부터 성장 전략의 일환으로 교육을 우선순위에 두지 않았습니다. 교육의 부재는
국가의 빈곤, 경제 및 사회 발전 수준에 영향을 미쳤습니다. 양질의 기본 교육을
위한 투자는 어린이와 청소년에게 일상 생활 문제에 직면하고 경제적 및 평생
학습 기회를 활용하는 데 필요한 지식과 기술을 제공할 것입니다. 본 논문은 국가
발전을 위한 전략으로서 보편적 기본 교육의 필요성을 다루기 위해 질적 및
분석적 접근 방식을 채택하여 지난 12 년간의 정부의 교육에 대한 지출을
탐구함으로써 개발에 대한 의미 뿐 만 아니라 기본 교육에 대한 적절한 자금
지원을 방해하는 도구를 조사하였다. 이 연구는 정부의 우선 순위 부족, 불충분한
수익 창출, 부패, 문화 및 종교적 신념이 나이지리아에서 UBE 가 성공적으로
운영되는 데 영향을 미치는 요인임을 밝혀 냈습니다. 이 연구는 다음과 같은
사항을 권장합니다. 정부는 개발을 위한 기본 도구로서 교육을 우선시해야 하며
민관 파트너십은 국가 발전을 이룩하기 위해 UBE 에 대한 충분한 자금을 창출하는
좋은 방법이 될 것입니다.
Language
eng
URI
https://hdl.handle.net/10371/177471

https://dcollection.snu.ac.kr/common/orgView/000000166406
Files in This Item:
Appears in Collections:

Altmetrics

Item View & Download Count

  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Share