Publications

Detailed Information

TERRITORIAL DEVELOPMENT POLICY IMPLEMENTATION IN COTE DIVOIRE : 코트디부아르의 영토 개발 정책 실행: 한국의 경험과 교훈
EXPERIENCES AND LESSONS FROM SOUTH KOREA

Cited 0 time in Web of Science Cited 0 time in Scopus
Authors

새부

Advisor
김태균
Issue Date
2021
Publisher
서울대학교 대학원
Keywords
InequalityPovertyTerritorial DevelopmentInstitutionsBalanced GrowthIndustry불평등빈곤영토 개발기관균형 성장산업
Description
학위논문(석사) -- 서울대학교대학원 : 국제대학원 국제학과(국제협력전공), 2021.8. 김태균.
Abstract
The problem of land use policy in Côte d'Ivoire is not new. Since its independence,
Côte d'Ivoire has been resolutely committed to the development process, taking into account
all strategic axes. The 10-year outlook for economic, social, and cultural development 1960-
1970 elaborated in 1962, and the five-year plan from 1971 to 1975 indicated the
preponderance of territorial development policy. These first phases were a success with the
implementation of two important programs such as the South-West Region Planning
Authority (ARSO) created in December 1969 in the forest area, which is part of the
improvement of peasant life; and the Bandama Valley Planning Authority (AVB) established
in July 1969 in the savannah area, the mission covered two components: (1) a general and
permanent regional planning mission and (2) a specific and temporary mission to transfer
the affected populations to the south-west of the country. However, with the advent of
Structural Adjustment Programs (SAPs) from the 1980s on, the policies that followed will
no longer make land use a priority. And will decide to put the development of the city of
Abidjan as a driver of economic growth. This decision was thus the basis of regional
disparities. With the advent of the Paris Declaration, the State of Côte d'Ivoire will give a
new chance to regional and local development policy with the establishment of institutions
for this purpose and the completion of the monographic study of the 14 districts in 2013.
However, Despite the development observed at the macroeconomic level with a GDP growth
rate between 12 and 7% since 2012, poverty remains noticeable at the level of populations,
especially those living in rural areas. The effective implementation of the policy faces serious
problems as well as at institutional and financial level. The study attempts to show how
Korean experiences in territorial development Trough the Comprehensive National
Territorial Plan (CNTP) can be applied to Côte d'Ivoire.
코트 디부 아르의 토지 이용 정책 문제는 새로운 것이 아닙니다. 독립 이후 코트 디부
아르는 모든 전략적 축을 고려하여 개발 과정에 전념해 왔습니다.
1960~1970 년 경제·사회·문화 발전에 대한 10 년 전망은 1962 년에 정교화되었고,
1971년부터 1975년까지의 5 개년 계획은 영토 개발 정책의 우세를 나타냈다.
이 첫 번째 단계는 1969년 12 월 농민 생활 개선의 일환인 산림 지역에 설립된 남서부 지역 계획 당국
(ARSO)과 같은 두 가지 중요한 프로그램의 실행으로 성공했습니다. 그리고 1969 년 7
월 사바나 지역에 설립 된 반 다마 밸리 계획 당국 (AVB)에서 임무는 (1) 일반 및 영구
지역 계획 임무와 (2) 영향을받은 인구를 국가의 남서쪽. 그러나 1980 년대부터 구조
조정 프로그램 (SAP)의 출현으로 따라온 정책은 더 이상 토지 사용을 우선시하지 않을
것입니다. 그리고 경제 성장의 원동력으로 아비 장시의 개발을 결정합니다. 따라서이
결정은 지역 격차의 기초가되었습니다. 파리 선언문의 도래와 함께 코트 디부
아르주는 이러한 목적을위한 기관을 설립하고 2013 년 14 개 지구에 대한 단행본
연구를 완료함으로써 지역 및 지역 개발 정책에 새로운 기회를 제공 할 것입니다.
그러나, 2012 년 이후 GDP 성장률이 12 ~ 7 % 인 거시 경제 수준에서 관찰 되었음에도
불구하고, 빈곤은 인구 수준, 특히 농촌 지역에 거주하는 사람들 수준에서 여전히
두드러집니다. 정책의 효과적인 실행은 제도적, 재정적 수준뿐만 아니라 심각한
문제에 직면하고 있습니다. 이번 연구는 국토 종합 계획 (CNTP)을 통한 한국의 영토
개발 경험이 코트 디부 아르에 어떻게 적용될 수 있는지 보여주고 자한다.
Language
eng
URI
https://hdl.handle.net/10371/179039

https://dcollection.snu.ac.kr/common/orgView/000000166454
Files in This Item:
Appears in Collections:

Altmetrics

Item View & Download Count

  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Share