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트랙터 전후진 자동변속기용 비례 제어 밸브의 전류 제어 모델 개발 : Development of Current Control Model of Proportional Control Valve for Agricultural Tractor with Power Shuttle Transmission

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dc.contributor.author안다빈-
dc.contributor.author김경대-
dc.contributor.author유지훈-
dc.contributor.author김수철-
dc.contributor.author이진웅-
dc.contributor.author박영준-
dc.date.accessioned2023-04-19T00:32:55Z-
dc.date.available2023-04-19T00:32:55Z-
dc.date.created2020-07-08-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.citation농업생명과학연구, Vol.54 No.3, pp.121-128-
dc.identifier.issn1598-5504-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10371/190309-
dc.description.abstract본 연구의 목적은 전후진 자동변속기가 장착된 트랙터의 변속 충격을 모사하기 위한 시뮬레이션 모델에 적용될 비례 제어 밸브의 전류 제어 모델을개발하는 것이다. 전류 제어 모델을 개발하기 위하여 시험 장치를 구성하여 밸브의 정특성 시험과 계단 응답 시험을 수행하였으며, 시험 결과를 토대로전류 제어 모델을 검증하였다. 비례 제어 밸브의 전류 제어 모델은 밸브의 전류-압력 선도, PID 제어기, 펄스폭변조 신호 발생기와 밸브 모델로구성하였다. 전류 제어 모델에 사용된 데이터는 시험을 통하여 도출된 값과 대상 트랙터에 적용된 값을 사용하였다. 전류 제어 모델 검증을 위해계단 입력 신호에 대하여 전류 특성 시험을 수행하였고, 실제 전류 시험 결과와 시뮬레이션 결과를 비교하였다. 시험 결과와 시뮬레이션 결과에 대한전류 특성을 비교해 보면, 상승 시간 오차는 0.0074초, 첨두치 시간의 오차는 0.0065초, 오버슈트 오차는 0.06%로 나타났다. 따라서 개발된 비례제어 밸브의 전류 제어 모델은 실제 제어기의 전류 제어 특성을 제대로 반영할 수 있으며, 추후 변속 충격 모사를 위한 트랙터 시뮬레이션 모델에서비례 제어 밸브의 전류 제어 모델로 사용될 수 있을 것으로 판단된다.
This study has developed the current control model for proportional control valve (PCV) to be applied in simulation models for simulating the shift impact of tractor with power shuttle transmission. In order to develop the current control model, the test equipment was constructed to perform a static characteristic test and step response test of the PCV, and compared to the simulation results using current control model to validate the model. The current control model of the proportional control valve consists of the current-pressure curve of the PCV, PID controller, pulse width modulation signal generator and PCV model. The data used in the current control model were derived from the test and used values applied to the target tractor. The current characteristics test was performed on the step input signal, and the actual current test results were compared the simulation results to validate the current control model. The rise time error was 0.0074 seconds, the peak time error was 0.0065 seconds, and the overshoot error was 0.06%. Thus, the PCV current control model developed in this study can be confidently used to predict the current control characteristics of the actual controller, and it can be used as a current control model of the PCV in a tractor simulation model for simulating the shift impact in the future.
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dc.language한국어-
dc.publisher농업생명과학연구원-
dc.title트랙터 전후진 자동변속기용 비례 제어 밸브의 전류 제어 모델 개발-
dc.title.alternativeDevelopment of Current Control Model of Proportional Control Valve for Agricultural Tractor with Power Shuttle Transmission-
dc.typeArticle-
dc.identifier.doi10.14397/jals.2020.54.3.121-
dc.citation.journaltitle농업생명과학연구-
dc.citation.endpage128-
dc.citation.number3-
dc.citation.startpage121-
dc.citation.volume54-
dc.identifier.kciidART002600692-
dc.description.isOpenAccessN-
dc.contributor.affiliatedAuthor박영준-
dc.type.docTypeArticle-
dc.description.journalClass2-
dc.subject.keywordAuthor전류 제어, 전후진 자동변속기, 비례 제어 밸브, 정특성, 트랙터-
dc.subject.keywordAuthorCurrent control, Power shuttle, Proportional control valve, Static characteristics, Tractor-
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