Publications

Detailed Information

Employees Perceptions of the Impact of Performance-Based Rewards System as a Motivational Tool in the Public Services of Ghana : 성과급 제도가 가나 공공서비스에 미치는 영향에 대한 직원들의 인식

Cited 0 time in Web of Science Cited 0 time in Scopus
Authors

펄 오페이비아

Advisor
Kwon, Illong
Issue Date
2023
Publisher
서울대학교 대학원
Keywords
Performance Management SystemPerformance-Based Rewards SystemIntrinsic RewardsExtrinsic RewardsMotivation.
Description
학위논문(석사) -- 서울대학교대학원 : 행정대학원 글로벌행정전공, 2023. 2. Kwon, Illong.
Abstract
본 연구는 성과 기반 보상 시스템이 가나 공공 서비스에서 더 높은 생산성을 향한 동기를 부여하는 요인으로 직원들의 인식을 조사한다. 특히, 동기 부여에 대한 가나의 공공 서비스에서 현재 성과 관리 시스템의 효과에 대한 직원의 인식을 평가하고 동기에 대한 지각된 외적 및 내적 보상의 영향을 결정한다. 직원들이 가장 선호하는 보상의 종류에 대해 설명한다. 동기 부여에 대한 직원의 직무 수준의 영향을 결정하고 정책 입안자가 가나의 공공 서비스에서 적절한 성과 기반 보상 시스템의 구현에 대해 정보에 입각한 결정을 내리기 위해 생성된 정보를 사용한다. 본 연구는 정량적 방법론과 설문조사 전략을 이용한 인과관계 연구 설계를 채택하였다.

총 210개의 설문지가 구글폼 웹 설문조사 플랫폼을 통해 제출되었으며 응답자는 경영진, 고위급 및 하위급으로 구성된 가나의 공공 서비스 직원이다. 연구 결과, 조직의 성과 관리 시스템 프로세스에 직원의 참여가 동기 부여에 유의미하고 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났으며 성과를 측정하고 보상하는 도구로 사용할 수 있었다. 또한 직원들은 인지된 외적 보상과 내적 보상 모두에 의해 동기가 부여된다. 또한 직무 수준과 동기 간에는 양의 유의한 관계가 없다는 연구 결과도 확인되었다. 정책 입안자들은 생산성 향상을 위한 동기 요인으로 가나의 공공 서비스에서 강력한 성과 기반 보상 시스템을 구현하기 위해 정보에 입각한 결정을 내릴 것을 권장했다. 본 연구에서는 성과기반 보상제도가 직원의 동기부여에 긍정적인 영향을 미치는 것으로 확인되었다.
This study examines employees perception of the impact of Performance-Based Rewards System as a factor motivating them towards higher productivity in the public services of Ghana. Specifically, to evaluate employees perceptions of the effectiveness of the current Performance Management System in the public services of Ghana on motivation; determine the effect of perceived extrinsic and intrinsic rewards on motivation; to shed some light on the kinds of rewards employees preferred the most; to determine the effect of employees job levels on motivation and, for policymakers to use information generated to make informed decisions on the implementation of an appropriate Performance-Based Rewards System in the public services of Ghana. This study adopted a causal research design using quantitative methodology and survey questionnaire strategy. A total of two hundred and ten (210) questionnaires were collected through google forms web survey platform. The respondents were employees of the public services of Ghana which comprised of management, senior and junior levels. The findings revealed that employees involvement in performance management system process in their organization has a significant and positive effect on motivation. Therefore, it can be used as an instrument to measure and reward performance. Additionally, employees are motivated by both perceived extrinsic and intrinsic rewards; and also, prefer both perceived extrinsic and intrinsic rewards. It was also established from the study that there is no positive significant relationship between job levels and motivation. It was recommended that policymakers make informed decisions to implement a robust Performance-Based Rewards System in the public service of Ghana to as motivating factor to increase productivity. The study confirmed that Performance-Based Rewards System has a positive impact on employees motivation.
Language
eng
URI
https://hdl.handle.net/10371/194465

https://dcollection.snu.ac.kr/common/orgView/000000174436
Files in This Item:
Appears in Collections:

Altmetrics

Item View & Download Count

  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Share