Publications

Detailed Information

THE IMPACT OF QUALITY MANAGEMENT POLICY ON THE PERFORMANCE OF EMPLOYEES IN THE PUBLIC SECTOR: BUREAU OF IMMIGRATION : 품질경영정책이 공공부문 직원의 성과 에 미치는 영향: 필리핀 이민국 (필리핀 정부업무의 표준화촉진를 위한 연구)
Promoting Standardization in the Government of the Philippines

Cited 0 time in Web of Science Cited 0 time in Scopus
Authors

씨티에

Advisor
Chongmin Na
Issue Date
2023
Publisher
서울대학교 대학원
Keywords
QualityManagementSystemISOImmigrationGovernmentEmployeePerformance
Description
학위논문(석사) -- 서울대학교대학원 : 행정대학원 글로벌행정전공, 2023. 2. Chongmin Na.
Abstract
The role of the public sector is to provide people with their basic needs through services. Quality is fundamental in emphasizing the value of these services. Today, governments are improving the efficiency of public service by increasing the quality of processes for ensuring citizens' demands. Recent attempts to enhance quality of service delivery have resulted in various management innovations. The most prevalent of which is the Quality Management System (QMS) through the International Organizations for Standardization (ISO). This led to the implementation of the Quality Management System or QMS wherein a significant public sector's management and operation system must meet the standards of the ISO, particularly the 9001 series. The Philippine government's primary objective is iii
to enhance the effectiveness of public services, to establish a more trustworthy relationship between the government and the people, and to continue efforts to improve the "quality" of life of its citizenry. The aim of the QMS implementation, in line with Philippines Republic Act No. 11032 or the Ease of Doing Business and Efficient Government Service Delivery Act of 2018, is to enhance the effectiveness and efficiency of government transactions and operations. The implementation of the QMS in the public sector is not a simple monitoring of the process, but a holistic approach to gauge the effectivity of the system. In connection with this, the study aims to examine the impact of the 4 QMS factors (Management & Commitment, Workplace Environment, Internal Communication, and Capacity Enhancement) on the employees performance as a part of the full implementation of the QMS ISO 9001:2015 in the Bureau of Immigration (BI) in the Philippines. With this management system, BI recognizes factors in understanding and meeting the citizens satisfaction. The impact of the BI-QMS ISO 9001:2015 full implementation of the policy will aid the reconstruction and enactment of the new Philippine Immigration law. The BI office has given this researcher the task to be part of the ISO core team and is currently designated on the full implementation and expansion of the BI-QMS ISO 9001:2015. Thus, this research will help the BI identify different factors affecting the QMS, as stated and defined. The primary goal of the QMS is to be generally accepted, and be fully v
mandated. The commitment of the leaders, administrators and employees in the public sector must be established and coordinated properly. If the QMS policy affects the organizations management and leaders, it should also influence the performance of the employees which determines a more consistent and reliable process of continued improvement on the system. The advocacy of standardization innovates the public sector in developing capacity building activities that addresses different challenges. This opportunity can yield positive gains and effects on a better understanding on the effectiveness and efficiency of quality of public service. The Philippines has been adopting and improving the QMS policy in the government system, but it still requires a valid causal effect for a better implementation of the policy in the future.
공공부문의 역할은 사람들에게 기본적인 욕구를 제공하는 것이다. 품 질은 이러한 서비스의 가치를 강조하는 데 있어 필수적이다. 오늘날, 정부는 시민들의 요구를 보장하기 위한 프로세스의 품질을 향상시킴으로써 공공 서 비스의 효율성을 향상시키고 있습니다. 최근 서비스 품질 제공을 개선하려는 시도는 국제 표준화 기구(ISO)를 통해 다양한 경영 혁신으로 이어졌습니다. 그 중 가장 널리 알려진 것이 품질 관리 시스템이다. 이로 인해 중요한 공공 부 문의 관리 및 운영 시스템이 ISO, 특히 9001 시리즈의 표준을 충족해야 하는 품질 관리 시스템(QMS)이 구현되었습니다. 필리핀 정부의 일차적인 목표는 공공 서비스의 효율성을 높이고 정부와 국민 사이에 보다 신뢰할 수 있는 믿 65
음과 신뢰 관계를 확립하며 삶의 '질'을 향상시키기 위한 노력을 지속하는 것 이다. 필리핀 공화국법 11032 호, 즉 2018 년 사업 용이성 및 효율적인 정부 서 비스 제공법을 확대하는 QMS 시행의 목적은 정부 거래 및 운영의 효과와 효 율성을 높이는 것이다. 이 법은 최근 모든 필리핀 정부 기관에서 시행되고 있 습니다.공공부문의 품질관리시스템 시행은 단순한 공정 모니터링이 아니다. 본 연구의 목적은 필리핀 이민국에서 QMS ISO 9001:2015 의 전면 시행의 일 환으로 4 가지 QMS 요소(경영 및 약속, 직장 환경, 내부 커뮤니케이션 및 역량 강화)가 직원의 성과에 미치는 영향을 살펴보는 것이다. BI 는 이러한 관리 시 스템을 통해 시민의 만족도를 이해하고 충족시키는 요소를 인식하고 있습니 다. BI-QMS ISO 9001:2015 의 완전한 정책 시행의 영향은 필리핀 이민법 업데 이트에 도움이 될 것이다. BI 사무소는 이 연구원에게 ISO 핵심 팀의 일원이 될 임무를 부여했으며 현재 BI-QMS ISO 9001:2015 의 완전한 구현 및 확장에 대해 지정되었습니다. 따라서 이 연구는 명시되고 정의된 바와 같이 QMS 에 영향을 미치는 다양한 요인을 식별하는 데 도움이 될 것이다. QMS 의 주요 목표는 일반적으로 받아들여지고 완전히 의무화되는 것 이다. 공공 부문의 리더, 관리자 및 직원들의 헌신이 제대로 확립되어야 한다. QMS 정책이 조직의 경영진과 리더에게 영향을 미친다면, 이는 또한 시스템 의 지속적인 개선을 위한 보다 일관적이고 신뢰할 수 있는 프로세스를 결정하 는 직원들의 성과에도 영향을 미칠 것이다. 표준화에 대한 지지는 공공 부문 을 혁신하여 다양한 과제를 해결하는 역량 강화 활동을 개발한다. 이것은 긍 정적인 효과를 가져오고 공공 서비스의 질적 효과와 효율성에 대해 더 잘 이 해할 수 있는 기회이다. 필리핀은 정부 시스템에서 QMS 정책을 채택하여 지 66
속적으로 개선하고 있지만, 향후 정책의 더 나은 시행을 위해서는 여전히 유 효한 인과에 대한 연구가 더욱 필요하다.
Language
eng
URI
https://hdl.handle.net/10371/194483

https://dcollection.snu.ac.kr/common/orgView/000000175533
Files in This Item:
Appears in Collections:

Altmetrics

Item View & Download Count

  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Share