Publications

Detailed Information

Development of a pool for test-items to assess student` progress in an understanding of the nature of science : based on AAAS` "benchmarks for science literacy" : 과학의 본성에 대한 학생들의 이해 발달 평가 문항의 개발 : 미국 AAAS`의 "과학적 소양을 위한 기준"에 의거하여

DC Field Value Language
dc.contributor.advisor최승언-
dc.contributor.author이은아-
dc.date.accessioned2010-01-15T05:23:16Z-
dc.date.available2010-01-15T05:23:16Z-
dc.date.copyright2001.-
dc.date.issued2001-
dc.identifier.urihttp://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000066458eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10371/31347-
dc.descriptionThesis (doctoral)--서울대학교 대학원 :과학교육과 지구과학 전공,2001.en
dc.format.extentvi, 304 p.en
dc.language.isoenen
dc.publisher서울대학교 대학원en
dc.subjectThe Nature of Scienceen
dc.subject과학의 본성en
dc.subjectBenchmarks for science literacyen
dc.subject과학적 소양을 위한 기준en
dc.subjectAssessment of Progressen
dc.subject이해도 변화en
dc.subjectTest Item Poolen
dc.subject평가 도구en
dc.titleDevelopment of a pool for test-items to assess student` progress in an understanding of the nature of science : based on AAAS` "benchmarks for science literacy"en
dc.title.alternative과학의 본성에 대한 학생들의 이해 발달 평가 문항의 개발 : 미국 AAAS`의 "과학적 소양을 위한 기준"에 의거하여-
dc.typeThesis-
dc.contributor.department과학교육과 지구과학 전공-
dc.description.degreeDoctoren
Appears in Collections:
Files in This Item:
There are no files associated with this item.

Altmetrics

Item View & Download Count

  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Share