Publications
Detailed Information
교육과정 변화기 사회과 교사의 교육과정 실행에 대한 사례연구 : 변화지향적인 교사의 교실 수업 변화에 대한 이해 : (A)Case study of a social studies teacher`s implementation of a new curriculum : focused on the changes of classroom instruction
Cited 0 time in
Web of Science
Cited 0 time in Scopus
- Authors
- Advisor
- 조영달
- Issue Date
- 2003
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 교육과정 실행 ; Curriculum implementation ; 사회과 교사 ; Social studies teachers ; 교실 수업 ; Classroom instruction ; 사회적 참여 구조 ; Social participation structure ; 교과교육 지향성 ; View of the education ; 최적화 ; Optimization
- Description
- 학위논문(박사)--서울대학교 대학원 :사회교육과 일반사회전공,2003.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000059267
https://hdl.handle.net/10371/42180
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
- Appears in Collections:
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.