Publications
Detailed Information
중학생의 과학 단위에 대한 인식과 문제풀이 활동을 통해 드러난 단위 이해의 요소
Cited 0 time in
Web of Science
Cited 0 time in Scopus
- Authors
- Advisor
- 송진웅
- Issue Date
- 2004
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 단위 ; Unit ; 유도단위 ; Derived unit ; 과학 교과서 ; Middle school student ; 단위이해 ; Science textbook ; 단위 이해의 요소 ; Understanding of unit ; 중학생 ; Factors of units understanding
- Description
- 학위논문(석사)--서울대학교 대학원 :과학교육과 물리전공,2004.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000054845
https://hdl.handle.net/10371/42211
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
- Appears in Collections:
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.