Publications

Detailed Information

제7차 수학 교육과정에 따른 중학교 교과서와 미국의 MiC 교과서 비교 분석

DC Field Value Language
dc.contributor.advisor우정호-
dc.contributor.author김후재-
dc.date.accessioned2010-01-22T02:10:35Z-
dc.date.available2010-01-22T02:10:35Z-
dc.date.copyright2004.-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.urihttp://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000053723kog
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10371/42334-
dc.description학위논문(석사)--서울대학교 대학원 :수학교육과,2004.ko
dc.format.extentiv, 106 p.ko
dc.language.isokoko
dc.publisher서울대학교 대학원ko
dc.subjectMiC 교과서ko
dc.subjectMic textbooksko
dc.subject제 7차 수학 교육과정ko
dc.subjectThe seventh mathematics curriculumko
dc.subject점진적인 수학화 경험ko
dc.subjectThe gradual mathematizationko
dc.subject탐구 활동ko
dc.subjectInquiry activitiesko
dc.subject다양한 현실 맥락ko
dc.subjectThe various real context problemsko
dc.title제7차 수학 교육과정에 따른 중학교 교과서와 미국의 MiC 교과서 비교 분석ko
dc.typeThesis-
dc.contributor.department수학교육과-
dc.description.degreeMasterko
Appears in Collections:
Files in This Item:
There are no files associated with this item.

Altmetrics

Item View & Download Count

  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Share