Publications
Detailed Information
Effects of explicit information and structured input practices on Korean students′learning of grammatical forms : 규칙 설명 및 명시적 피드백이 구조화된 입력 연습을 통한 한국 학생들의 문법학습에 미치는 효과
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 권오량 | - |
dc.contributor.author | 안혜정 | - |
dc.date.accessioned | 2010-05-07T01:17:41Z | - |
dc.date.available | 2010-05-07T01:17:41Z | - |
dc.date.copyright | 2010 | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier.uri | http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000033883 | eng |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10371/64531 | - |
dc.description | Thesis(masters) --서울대학교 대학원 :외국어교육과(영어전공),2010.2. | en |
dc.format.extent | viii, 102 p. | en |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | 서울대학교 대학원 | en |
dc.subject | 규칙 설명 | en |
dc.subject | rule explanation | en |
dc.subject | 명시적인 피드백 | en |
dc.subject | explicit feedback | en |
dc.subject | 구조화된 입력 연습 | en |
dc.subject | processing instruction | en |
dc.subject | 수동태 | en |
dc.subject | structured input practices | en |
dc.subject | 입력 처리 교수 | en |
dc.subject | the passive voice | en |
dc.title | Effects of explicit information and structured input practices on Korean students′learning of grammatical forms | en |
dc.title.alternative | 규칙 설명 및 명시적 피드백이 구조화된 입력 연습을 통한 한국 학생들의 문법학습에 미치는 효과 | en |
dc.type | Thesis | - |
dc.contributor.department | 외국어교육과(영어전공) | - |
dc.description.degree | Master | en |
- Appears in Collections:
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.