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Smart Objects : 스마트한 오브젝트들

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Authors

MANOVICH, Lev

Issue Date
2011-11
Publisher
한국디자인산업연구센터
Korea Design Research Institute (KDRI)
Citation
Asia Design Journal, Vol.6, pp. 64-81
Abstract
Until the end of the 1990s, media-computer transfer was running in one
direction: from physical media to their simulated equivalents. Computer
researchers were focused on creating computer simulations of physical
media: 2D and 3D design programs, paint programs, word processors, and
so on. In the beginning of the 20th century, a new paradigm of Ambient
Intelligence / Smart Objects begins to take shape. In this paradigm, the
computer simulations of originally physical media are mapped back into the
physical world. If in the first stage of computer culture physical media was
augmented with magical properties (to use Alan Kays term) when they
were simulated in a computer, now it is the physical objects which are given
magical dimensions via the additional layer of computation and networking.
For example, an intelligent mirror prototype developed in a student
competition by Phillips can serve as a shared memory and as communication
medium for members of the household who can leave video messages for
each other. Another example is e-paper: a medium which looks and feels like
an ordinary paper but which in fact can be wirelessly loaded with variable
digital content. The article asks: how should Smart Objects look like? Is it
enough to add new computer properties to familiar objects such as mirror, a
vase, or a table, or do we also need to invent new physical forms appropriate
for their new functions?
1990년대 말까지 미디어와 컴퓨터간의 이동은 물리적 미디어에서 그것의 시뮬레이션
미디어로, 한 방향으로만 움직였다. 컴퓨터 연구원들은 물리적 미디어의 컴퓨터 시뮬레
이션 만들기에 집중했다: 2D와 3D 디자인 프로그램, 페인트 프로그램, 워드프로세서 등
등. 20세기 초 Ambient Intelligence / Smart objects라는 새로운 패러다임이 만들어
지기 시작했다. 이 패러다임에서는 원래의 물리적 미디어의 컴퓨터 시뮬레이션이 다시 물
리적 세계로 설계되었다. 컴퓨터 문화의 초기 단계에 물리적 미디어가 컴퓨터에서 시뮬레
이트될 때 마법같은 특성(Alan Kay의 용어를 빌자면)들이 더해졌다고 한다면, 이제는
물리적 미디어에 컴퓨테이션과 네트워킹이 더해져 마법적 특성들을 얻게 된다. 예를 들어,
Philips 학생 경연대회에서 개발된 intelligent mirror 프로토타입은 공유 메모리로서의
역할과 가족들이 서로에게 비디오 메시지를 남길 수 있는 커뮤니케이션 미디어로써의 역
할을 할 수 있다. 또 하나의 예는 e-paper이다: 일반 종이처럼 생기고 느껴지지만 무선으
로 다양한 디지털 콘텐츠를 로딩할 수 있다. 이 글은 Smart Object는 어떻게 생겨야하
는가? 거울, 꽃병, 테이블 같은 친숙한 물체에 새로운 컴퓨터의 특성을 더하는 것으로 충
분한가? 아니면 새로운 기능에 맞는 새로운 물리적 형태를 또한 발명해야 하는가?에 대
해 질문한다.
ISSN
1738-3838
Language
English
URI
https://hdl.handle.net/10371/78738
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