Publications

Detailed Information

Cultural Diversity and Change:Perfonning Modernity in Colonial Malaya in the 1920s and 1930s : 문화적 다양성과 변화 : 1920-30년대 식민지 말레이시아에서의 연행의 근대성

DC Field Value Language
dc.contributor.authorBeng, Tan Sooi-
dc.date.accessioned2014-01-14T05:24:21Z-
dc.date.available2014-01-14T05:24:21Z-
dc.date.issued2005-
dc.identifier.citation동양음악, Vol.27, pp. 73-103-
dc.identifier.issn1975-0218-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10371/87876-
dc.description.abstractIn 1895 Taiwan became a colony of Japan in accordance with the Peace Treaty conduded upon the Qing Dynasty's defeat in the Sino-Japanese War. Japanese colonial rule of Taiwan lasted for fifty years until 1945. Since Taiwan was Japan's first colony, there was some confusion regarding the stance under which Taiwan should be ruled (Komagome 1996: 32-38). However, the importance of introducing Japan-led education was recognized from the beginning. This trust owes much to Isawa Shuji(伊澤修二, 1851-1917), the first head of the School Affairs Section of the Government General in Taiwan(Taiwan Sotokufu Gakumu Bucho). What type of person was Isawa Shuji? Isawa is known today for having laid the foundation for modem education in Japan in the Meiji era, particularly in the realm of normal education, physical education, music education and deaf education. He is also recognized as the pioneer of colonial education in Taiwan. Isawa, who was the head of Kokka Kyoikusha (The Nationalistic Educational Organization), was appointed the first director of the School Affairs Section of the Govemment General in Taiwan in 1895. It was through the recommendation given by the first Governor General in Taiwan, Kabayama Tsugunori, with whom Isawa had shared his ambitions for educating the Taiwanese, that Isawa was given the opportunity to work in Taiwan (Kaminuma 1978:82-135).



1895년 대만은 청 · 일 전쟁에서 청왕조의 패배로 평화조약을 체결함에 따라 일본의 식민지가 되었다. 일제 식민지는 1945년까지 50년 동안 계속되었다. 대만이 일본의 첫 번째 식민지가 되었기 때문에, 대만을 어떻게 통치할 것인지에 대해서 약간의 혼란이 있었다(Komagome 1996: 32-38). 그러나 일본 주도의 교육을 도입한 것의 중요성은 처음부터 인식되었다. 이러한 추진은 대만 총독부 학교 업무 부서의 첫 번째 책임자인 Isawa Shuji(伊澤修二, 1851-1917)에 의해 많은 부분 이루어졌다. Isawa Shuji는 어떤 사람인가? Isawa는 오늘날 일본에서 메이지 시대(1868년 이후)에 특히 사범교육, 물리교육, 음악교육, 청각장애인들의 교육에 현대적인 기초를 준비한 사람으로 알려졌다. 그는 또한 대만에서 식민지 교육의 선구자로 알려졌다. 민족주의 교육회의 책임자인 Isawa는 1895년에 대만 총독부의 학교 업무부서의 첫 번째 책임자로 임명되었다. 대만인을 교육시킬 야심을 공유한 대만의 첫 번째 총독인 Kabayama Tsugunori의 추천을 통해, Isawa는 대만에서 일 할 기회가 주어졌다(Kaminuma 1978: 82-135).
-
dc.language.isoen-
dc.publisher서울대학교 음악대학 동양음악연구소-
dc.titleCultural Diversity and Change:Perfonning Modernity in Colonial Malaya in the 1920s and 1930s-
dc.title.alternative문화적 다양성과 변화 : 1920-30년대 식민지 말레이시아에서의 연행의 근대성-
dc.typeSNU Journal-
dc.citation.journaltitle동양음악(Journal of the Asian Music Research Institute)-
dc.citation.endpage103-
dc.citation.pages73-103-
dc.citation.startpage73-
dc.citation.volume27-
Appears in Collections:
Files in This Item:

Altmetrics

Item View & Download Count

  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Share