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Strategy to Enhance Brand Value of Korean Luxury Goods in the Global Market: by Applying Four Critical Characteristics of Successful Luxury Brands : 해외시장에서 한국 명품제품의 브랜드 가치를 향상시키는 전략: 성공한 명품 브랜드의 4가지의 요인 대입
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 문휘창 | - |
dc.contributor.author | 이아름 | - |
dc.date.accessioned | 2017-07-19T04:25:59Z | - |
dc.date.available | 2017-07-19T04:25:59Z | - |
dc.date.issued | 2012-08 | - |
dc.identifier.other | 000000004067 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10371/129233 | - |
dc.description | 학위논문 (석사)-- 서울대학교 국제대학원 : 국제학과(국제통상전공), 2012. 8. 문휘창. | - |
dc.description.abstract | 오늘날 명품 시장은 시장 가치와 시장 성장률 면에서 중요하다. 그러나 한국의 다른 산업은 많이 발전한 거에 비해 한국의 명품브랜드, 그 중에서도 패션 산업의 인지도는 낮다. 그래서 이 논문에서는 국제시장에서 성공한 명품브랜드의 전략을 알아보았다. 기존 논문과 사례 연구를 바탕으로, 강력한 명품브랜드가 되기 위해서는 4가지 요건- 품질, 프레스티지, 제한된 보급, 배경을 갖추어야 한다는 것을 알게 되었다. 하지만 이 4가지 요건을 한번에 가질 수는 없다. 그래서 필자는 단계모델인 3PA 단계모델 (Premium. Prestige, Preciousness, and Acknowledgement)을 소개한다. 마지막으로, 이 모델을 바탕으로 한국 명품브랜드가 나아가야 할 방향을 단계적으로 제시한다. | - |
dc.description.abstract | Todays luxury market is crucial not only in terms of market value, but also in terms of its growth rate. However, the Korean luxury brand has a lack of awareness, especially in the fashion industry. The purpose of this study is to investigate the brand strategies of successful luxury brands in the international market. In order to be a powerful luxury brand, the four most critical factors should be met which are quality, prestige, limited supply, and the background. This research further introduces the stage model of luxury brands, the 3PA stage model − Premium, Prestige, Preciousness, and Acknowledgement. The paper concludes by recommending current Korean premium brands based on this stage model. | - |
dc.description.tableofcontents | I. INTRODUCTION 1
II. LITERATURE REVIEW 8 1. Brand Equity and Brand Management 8 2. Defining the Luxury and Premium Brand 11 3. Existing Research on the Luxury Brands 13 III. CASE STUDIES OF SUCCESSFUL LUXURY BRANDS STRATEGY 15 1. Louis Vuitton 17 2. Hermès 19 3. Chanel 20 4. Cartier 21 5. Rolex 22 IV. CREATING AND MAINTAINING LUXURY BRANDS 25 1. Existing Literature on Key Characteristics of Successful Luxury Brands 25 2. Four Critical Factors of Successful Luxury Brand Strategy 30 i) Quality 30 ii) Prestige 31 iii) Limited Supply 34 iv) Background 35 3. 3PA Stage Model − Time Series Analysis of Four Critical Factors 39 i) Premium 43 ii) Prestige 43 iii) Preciousness 44 iv) Acknowledgment 44 V. ENHANCING KOREAN LUXURY BRANDS 46 1. Application of Four Critical Factors on Existing Korean Premium Brands 46 i) Louis Quatorze 46 ii) MCM 47 iii) Romanson 49 2. Recommendations for Korean Premium Brands 51 VI. CONCLUSION 54 REFERENCES 56 | - |
dc.format | application/pdf | - |
dc.format.extent | 1013138 bytes | - |
dc.format.medium | application/pdf | - |
dc.language.iso | en | - |
dc.publisher | 서울대학교 국제대학원 | - |
dc.subject | 명품브랜드 전략 | - |
dc.subject | 고품질 | - |
dc.subject | 프레스티지 | - |
dc.subject | 귀중함 | - |
dc.subject | 인정 | - |
dc.subject | 한국 명품브랜드 | - |
dc.subject | Luxury brand strategy | - |
dc.subject | Premium | - |
dc.subject | Prestige | - |
dc.subject | Preciousness | - |
dc.subject | Acknowledgement | - |
dc.subject | the Korean luxury brand | - |
dc.subject.ddc | 382 | - |
dc.title | Strategy to Enhance Brand Value of Korean Luxury Goods in the Global Market: by Applying Four Critical Characteristics of Successful Luxury Brands | - |
dc.title.alternative | 해외시장에서 한국 명품제품의 브랜드 가치를 향상시키는 전략: 성공한 명품 브랜드의 4가지의 요인 대입 | - |
dc.type | Thesis | - |
dc.contributor.AlternativeAuthor | AhRum Lee | - |
dc.description.degree | Master | - |
dc.citation.pages | iv, 55 | - |
dc.contributor.affiliation | 국제대학원 국제학과(국제통상전공) | - |
dc.date.awarded | 2012-08 | - |
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