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Strategy to Enhance Brand Value of Korean Luxury Goods in the Global Market: by Applying Four Critical Characteristics of Successful Luxury Brands : 해외시장에서 한국 명품제품의 브랜드 가치를 향상시키는 전략: 성공한 명품 브랜드의 4가지의 요인 대입

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dc.contributor.advisor문휘창-
dc.contributor.author이아름-
dc.date.accessioned2017-07-19T04:25:59Z-
dc.date.available2017-07-19T04:25:59Z-
dc.date.issued2012-08-
dc.identifier.other000000004067-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10371/129233-
dc.description학위논문 (석사)-- 서울대학교 국제대학원 : 국제학과(국제통상전공), 2012. 8. 문휘창.-
dc.description.abstract오늘날 명품 시장은 시장 가치와 시장 성장률 면에서 중요하다. 그러나 한국의 다른 산업은 많이 발전한 거에 비해 한국의 명품브랜드, 그 중에서도 패션 산업의 인지도는 낮다. 그래서 이 논문에서는 국제시장에서 성공한 명품브랜드의 전략을 알아보았다. 기존 논문과 사례 연구를 바탕으로, 강력한 명품브랜드가 되기 위해서는 4가지 요건- 품질, 프레스티지, 제한된 보급, 배경을 갖추어야 한다는 것을 알게 되었다. 하지만 이 4가지 요건을 한번에 가질 수는 없다. 그래서 필자는 단계모델인 3PA 단계모델 (Premium. Prestige, Preciousness, and Acknowledgement)을 소개한다. 마지막으로, 이 모델을 바탕으로 한국 명품브랜드가 나아가야 할 방향을 단계적으로 제시한다.-
dc.description.abstractTodays luxury market is crucial not only in terms of market value, but also in terms of its growth rate. However, the Korean luxury brand has a lack of awareness, especially in the fashion industry. The purpose of this study is to investigate the brand strategies of successful luxury brands in the international market. In order to be a powerful luxury brand, the four most critical factors should be met which are quality, prestige, limited supply, and the background. This research further introduces the stage model of luxury brands, the 3PA stage model − Premium, Prestige, Preciousness, and Acknowledgement. The paper concludes by recommending current Korean premium brands based on this stage model.-
dc.description.tableofcontentsI. INTRODUCTION 1
II. LITERATURE REVIEW 8
1. Brand Equity and Brand Management 8
2. Defining the Luxury and Premium Brand 11
3. Existing Research on the Luxury Brands 13
III. CASE STUDIES OF SUCCESSFUL LUXURY BRANDS STRATEGY 15
1. Louis Vuitton 17
2. Hermès 19
3. Chanel 20
4. Cartier 21
5. Rolex 22
IV. CREATING AND MAINTAINING LUXURY BRANDS 25
1. Existing Literature on Key Characteristics of Successful Luxury Brands 25
2. Four Critical Factors of Successful Luxury Brand Strategy 30
i) Quality 30
ii) Prestige 31
iii) Limited Supply 34
iv) Background 35
3. 3PA Stage Model − Time Series Analysis of Four Critical Factors 39
i) Premium 43
ii) Prestige 43
iii) Preciousness 44
iv) Acknowledgment 44
V. ENHANCING KOREAN LUXURY BRANDS 46
1. Application of Four Critical Factors on Existing Korean Premium Brands 46
i) Louis Quatorze 46
ii) MCM 47
iii) Romanson 49
2. Recommendations for Korean Premium Brands 51
VI. CONCLUSION 54
REFERENCES 56
-
dc.formatapplication/pdf-
dc.format.extent1013138 bytes-
dc.format.mediumapplication/pdf-
dc.language.isoen-
dc.publisher서울대학교 국제대학원-
dc.subject명품브랜드 전략-
dc.subject고품질-
dc.subject프레스티지-
dc.subject귀중함-
dc.subject인정-
dc.subject한국 명품브랜드-
dc.subjectLuxury brand strategy-
dc.subjectPremium-
dc.subjectPrestige-
dc.subjectPreciousness-
dc.subjectAcknowledgement-
dc.subjectthe Korean luxury brand-
dc.subject.ddc382-
dc.titleStrategy to Enhance Brand Value of Korean Luxury Goods in the Global Market: by Applying Four Critical Characteristics of Successful Luxury Brands-
dc.title.alternative해외시장에서 한국 명품제품의 브랜드 가치를 향상시키는 전략: 성공한 명품 브랜드의 4가지의 요인 대입-
dc.typeThesis-
dc.contributor.AlternativeAuthorAhRum Lee-
dc.description.degreeMaster-
dc.citation.pagesiv, 55-
dc.contributor.affiliation국제대학원 국제학과(국제통상전공)-
dc.date.awarded2012-08-
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