Browse

A Study about Online Search Determinants across Several Product Categories : 여러 카테고리에서 온라인 검색의 결정요인에 대한 연구

Cited 0 time in Web of Science Cited 0 time in Scopus
Authors
이금진
Advisor
김병도
Major
경영대학 경영학과
Issue Date
2019-02
Publisher
서울대학교 대학원
Description
학위논문 (석사)-- 서울대학교 대학원 : 경영대학 경영학과, 2019. 2. 김병도.
Abstract
This study verifies the relationship between online search effort and some influencing factors across several product categories. The online search effort is measured by search volume on google which was offered by google trend and keyword everywhere. Three search determinants, price, competition degree and knowledge, are selected from extended Beatty-Smiths scheme.
이 논문은 여러 카테고리에서 온라인 검색활동과 그에 대한 영향요인사이의 관계를 새로운 데이터를 활용하여 재검증을 하였습니다. 온라인 검색활동은 Google Trend에서 제공하는 카테고리별 관련된 모든 검색 내용의 구글 검색량으로 측정하고 총합을 내여 직접적으로 검색활동을 나타냈습니다. Beatty-Smith의 연구로부터 세가지 영향요인: 가격, 경쟁정도와 지식을 선택하여 검색량과의 상관관계를 분석하였습니다.
Language
eng
URI
https://hdl.handle.net/10371/150545
Files in This Item:
Appears in Collections:
College of Business Administration/Business School (경영대학/대학원)Dept. of Business Administration (경영학과)Theses (Master's Degree_경영학과)
  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Browse