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ANALYSIS OF TIME OUT MAGAZINES FDI STRATEGY USING ABCD MODEL

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Authors

박성원

Advisor
안덕근
Major
국제대학원 국제학과(국제통상전공)
Issue Date
2019-02
Publisher
서울대학교 대학원
Description
학위논문 (석사)-- 서울대학교 대학원 : 국제대학원 국제학과(국제통상전공), 2019. 2. 안덕근.
Abstract
누구나 컨텐츠를 생산하고 배포할수 있는 디지털 시대에 미디어 회사들은 광고와 구독 수익 이외의 새로운 비즈니스 모델을 찾아야 한다. 이런 새로운 환경 속에서 타임아웃 매거진은 FDI 전략을 통해 새로운 수익을 창출하고 사업을 구축한다. 본 연구는 불리한 여건 속에서도 해외직접투자 전략을 선택을 통해 새로운 경쟁력을 갖추게 된 타임아웃 매거진의 FDI분석으로 임밸런스 이론의 케이스스터디이다.

본 연구는 ABCD 모델을 활용하여 타임아웃 매거진의 FDI 전략 경쟁력을 분석하였다. 또한 ABCD 모델의 4가지 요소와 8가지 하부 요인에 근거하여 종합적인 분석을 통해 변화하는 디지털 환경 속에서 미디어 회사가 갖춰야 할 새로운 경쟁요소들을 분석하였다.
With advertisement revenue and subscription numbers dwindling, media companies are in search of new business model. In order to overcome its challenges, Time Out Magazine invested abroad through foreign direct investment and turned around its profits. Thus, as an empirical case study on Moon and Roehls (2001) imbalance theory, this paper illustrates how a media company invested abroad to complement its disadvantages. Also, it identifies success factors behind the FDI using first elements of ABCD model as suggested by Moon (2016): speed, learning, mixing and diligence. Also, it demonstrates the media companys new competitiveness acquired from the process using the second elements of ABCD model: precision, best practice, synergy and goal-orientation.
Language
eng
URI
https://hdl.handle.net/10371/150914
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