Publications

Detailed Information

중심기업(Focal Firm) 제품에 대한 사회적 조명도가 경쟁 기업의 대응제품 출시에 미치는 영향: 제도론과 Competitive Dynamics 관점에서

DC Field Value Language
dc.contributor.advisor박철순-
dc.contributor.author박재우-
dc.date.accessioned2019-06-25T15:10:24Z-
dc.date.available2019-06-25T15:10:24Z-
dc.date.issued2012-02-
dc.identifier.other000000000110-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10371/154522-
dc.identifier.urihttp://dcollection.snu.ac.kr/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000000110-
dc.description학위논문 (석사)-- 서울대학교 대학원 : 경영학과, 2012. 2. 박철순.-
dc.description.abstract본 연구는 중심기업(Focal firm)의 제품에 대한 사회적 조명도가
경쟁 기업의 대응제품 출시에 미치는 영향을 살펴보았다. 2005년부
터 2011년까지 국내 휴대폰 시장에서의 대응 관찰치 138개를 분석
해본 결과, 중심기업(Focal firm)의 제품에 대한 사회적 조명도가 높
을수록 경쟁 기업이 출시하는 대응 제품의 수가 증가하였다. 또한
이러한 영향은 중심기업의 성장성이 높을 때, 더욱 강하게 나타났
다. 이러한 결과는 Competitive Dynamics 연구에서도 실질적으로
경쟁이 일어나는 제도적 환경에 대한 이해가 중요함을 시사한다.
-
dc.description.abstractThis paper examines how the social interest on a focal firms
product affect its competitors new product launch. By analyzing
a sample of the Korean cell phone market from 2005 to 2011, the
results show that the greater the degree of social interest on a
focal firms product, the more aggressively competitors respond.
Furthermore, this effect appears stronger when the focal firm is growing rapidly. These results imply that the understanding of
the institutional environment is also important in competitive
dynamics research.
-
dc.format.extent34 p.-
dc.language.isokor-
dc.publisher서울대학교 대학원-
dc.subject.ddc658-
dc.title중심기업(Focal Firm) 제품에 대한 사회적 조명도가 경쟁 기업의 대응제품 출시에 미치는 영향: 제도론과 Competitive Dynamics 관점에서-
dc.typeThesis-
dc.typeDissertation-
dc.description.degreeMaster-
dc.contributor.affiliation경영학과-
dc.date.awarded2012-02-
dc.identifier.holdings000000000006▲000000000011▲000000000110▲-
Appears in Collections:
Files in This Item:
There are no files associated with this item.

Altmetrics

Item View & Download Count

  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Share