Publications
Detailed Information
웹기반 토론학습에서 사용자 인터페이스와 시각화 경향성이 학업성취도와 만족도에 미치는 효과 : Effects of User Interface and Visualization Tendency on Academic Achievement and Satisfaction in Web-based Argumentation
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 박성익 | - |
dc.contributor.author | 임미현 | - |
dc.date.accessioned | 2019-07-09T15:38:50Z | - |
dc.date.available | 2019-07-09T15:38:50Z | - |
dc.date.issued | 2011-02 | - |
dc.identifier.other | 000000030302 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10371/157169 | - |
dc.identifier.uri | http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000030302 | ko_KR |
dc.description | 학위논문 (석사)-- 서울대학교 대학원 : 교육학과(교육공학전공), 2011.2. 박성익. | - |
dc.format.extent | vi, 98장 | - |
dc.language.iso | kor | - |
dc.publisher | 서울대학교 대학원 | - |
dc.subject | 웹기반 토론학습 | - |
dc.subject | 사용자 인터페이스 | - |
dc.subject | 시각화 경향성 | - |
dc.subject | Web-based argumentation | - |
dc.subject | Visualization tendency | - |
dc.subject | User interface | - |
dc.title | 웹기반 토론학습에서 사용자 인터페이스와 시각화 경향성이 학업성취도와 만족도에 미치는 효과 | - |
dc.title.alternative | Effects of User Interface and Visualization Tendency on Academic Achievement and Satisfaction in Web-based Argumentation | - |
dc.type | Thesis | - |
dc.type | Dissertation | - |
dc.description.degree | Master | - |
dc.contributor.affiliation | 교육학과(교육공학전공) | - |
dc.date.awarded | 2011-02 | - |
- Appears in Collections:
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.