Publications
Detailed Information
패러독스를 포함한 논증기하 증명에서 교사가 사용하는 그림의 특성 분석 : Analyzing characteristics of figures used by teachers in geometric proof which include paradox
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 권오남 | - |
dc.contributor.author | 박귀희 | - |
dc.date.accessioned | 2019-07-09T17:06:14Z | - |
dc.date.available | 2019-07-09T17:06:14Z | - |
dc.date.issued | 2011-02 | - |
dc.identifier.other | 000000030348 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10371/157975 | - |
dc.identifier.uri | http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000030348 | ko_KR |
dc.description | 학위논문 (석사)-- 서울대학교 대학원 : 수학교육과, 2011.2. 권오남. | - |
dc.format.extent | vi, 93 p. | - |
dc.language.iso | kor | - |
dc.publisher | 서울대학교 대학원 | - |
dc.subject | 논증기하 | - |
dc.subject | 증명 | - |
dc.subject | 그림 | - |
dc.subject | 직관적 사고 | - |
dc.subject | 분석적 사고 | - |
dc.subject | 이중과정이론 | - |
dc.subject | S1 | - |
dc.subject | S2 | - |
dc.subject | 패러독스 | - |
dc.subject | geometric proof | - |
dc.subject | proof | - |
dc.subject | figure | - |
dc.subject | intuitive thinking | - |
dc.subject | analytic thinking | - |
dc.subject | dual process theory | - |
dc.subject | paradox | - |
dc.title | 패러독스를 포함한 논증기하 증명에서 교사가 사용하는 그림의 특성 분석 | - |
dc.title.alternative | Analyzing characteristics of figures used by teachers in geometric proof which include paradox | - |
dc.type | Thesis | - |
dc.type | Dissertation | - |
dc.description.degree | Master | - |
dc.contributor.affiliation | 수학교육과 | - |
dc.date.awarded | 2011-02 | - |
- Appears in Collections:
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.