Publications
Detailed Information
자연주의 과학철학 토대의 교수 학습 설계가 예비교사들의 인식론적 관점에 미치는 효과 : Effects of Naturalized Philosophy of Science Based Teaching-learning Design on Pre-service Teachers Epistemological Conceptions
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 김찬종 | - |
dc.contributor.author | 송호장 | - |
dc.date.accessioned | 2019-07-10T03:08:02Z | - |
dc.date.available | 2019-07-10T03:08:02Z | - |
dc.date.issued | 2011-02 | - |
dc.identifier.other | 000000029176 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10371/158415 | - |
dc.identifier.uri | http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000029176 | ko_KR |
dc.description | 학위논문 (박사)-- 서울대학교 대학원 : 과학교육과(지구과학전공), 2011.2. 김찬종. | - |
dc.format.extent | x, 268 p. | - |
dc.language.iso | kor | - |
dc.publisher | 서울대학교 대학원 | - |
dc.subject | 자연주의 과학철학 | - |
dc.subject | 학습요구 | - |
dc.subject | 인식론적 관점 | - |
dc.subject | 모델-기반 논증활동 | - |
dc.subject | 설계-기반 연구 | - |
dc.subject | TLS | - |
dc.subject | 판구조론 | - |
dc.subject | 지질학 혁명 | - |
dc.subject | naturalized philosophy of science | - |
dc.subject | pre-service teachers epistemological conceptions | - |
dc.subject | learning demand | - |
dc.subject | model-based argumentation | - |
dc.subject | design-based research | - |
dc.subject | plate tectonics | - |
dc.subject | revolution of geology | - |
dc.title | 자연주의 과학철학 토대의 교수 학습 설계가 예비교사들의 인식론적 관점에 미치는 효과 | - |
dc.title.alternative | Effects of Naturalized Philosophy of Science Based Teaching-learning Design on Pre-service Teachers Epistemological Conceptions | - |
dc.type | Thesis | - |
dc.type | Dissertation | - |
dc.description.degree | Doctor | - |
dc.contributor.affiliation | 과학교육과(지구과학전공) | - |
dc.date.awarded | 2011-02 | - |
- Appears in Collections:
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.