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가격변수를 고려한 뉴스벤더(Newsvendor) 모형
Newsvendor Model with Pricing

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Authors
남익현
Issue Date
2012-12
Publisher
서울대학교 경영대학 경영연구소
Citation
경영논집, Vol.46, pp. 183-194
Keywords
가격결정뉴스벤더 모형수치분석지수분포PricingNewsvendor ModelNumerical AnalysisExponential Distribution
Abstract
기존 뉴스벤더 모형에서는 가격이 일정할 경우 최적 주문량을 구하는 것을 다루었다. 이를 확률적 수요함수가 가격변수에 의해 영향을 받는 것으로 확장하는 것은 큰 의미가 있다. 본 연구에서는 수요가 가격에 의해 영향을 받는다는 내용을 반영하기 위해 소비자의 수요를 나타내는 변수의 확률분포함수에 가격변수를 직접 포함하여 분석을 시도하고 있다. 특정형태를 띠는 경우보다 일반적인 경우를 다루지만 이로 인해 구체적인 결과를 도출하기 어려운 문제가 존재한다. 본 연구에서는 구체적인 수치분석을 위해 수요변수가 지수분포를 따를 경우를 상정하여 최적해를 구해본다.
The traditional newsvendor model examines the optimal order quantity under the assumption of the fixed price. Considering the effect of the price on stochastic demand have a significant contribution, because it allows us to analyze a more realistic behaviors. This study investigates the random demand function, which is directly influenced by the price. While our analysis addresses a general case, it is difficult to derive optimal solutions in this setting. Assuming that the demand follows exponential distribution, we derive the optimal solutions.
ISSN
2384-2849
Language
Korean
URI
https://hdl.handle.net/10371/162923
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Appears in Collections:
College of Business Administration/Business School (경영대학/대학원)Institute of Management Research (경영연구소)경영논집경영논집 vol.46 (2012)
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