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소비자 반품을 고려한 뉴스벤더(Newsvendor) 모형
The Analysis on Customer Returns in Newsvendor Problem

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Authors
남익현
Issue Date
2012-12
Publisher
서울대학교 경영대학 경영연구소
Citation
경영논집, Vol.46, pp. 211-223
Keywords
소비자 반품뉴스벤더 모형반품 비율주문 증가Customer ReturnsNewsvendor Modelthe return ratiodemand increase
Abstract
소비자의 반품을 허용할 경우 잠재 소비자는 편안한 마음으로 구매결정을 내리고, 사용해 보고 마음에 들지 않을 경우 반품을 하게 된다. 이로써 판매자에게는 소비자의 반품으로 인해 다른 추가 비용이 발생하지만 반품정책에 따라 주문량이 늘어날 수 있기 때문에 추가 이익이 발생할 수 있다. 본 연구에서는 소비자의 반품을 허용할 경우 발생하는 추가 비용과 추가 이익과의 상반관계를 분석해 보기로 한다. 먼저 기존 뉴스벤더 모형에 대해 정리해 보고, 이를 소비자 반품이 허용된 경우로 확장하기로 한다. 소비자 반품정책을 도입함으로써 발생하는 주된 효과는 소비자의 주문증가라고 할 수 있다. 이 논문에서 우리는 반품정책의 시행에 따른 소비자의 주문 증가가 고정적으로 발생한다고 가정하였다. 또한 우리는 소비자의 반품을 모형화할 때 반품비율이 주어진 것으로 가정했다.
When returning products is allowed, customers have an option to return products if they are not satisfied with products. Whereas a firm bears extra costs from customer returns, it can utilize extra profits from demand increases. This study examines the trade-offs between demand increase and returning cost in the customer return policy.
We extend the traditional newsvendor model into the customer return policy. A major effect of customer return is the demand increase. We assume that both the demand increase and the return ratio is fixed.
ISSN
2384-2849
Language
Korean
URI
https://hdl.handle.net/10371/162925
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Appears in Collections:
College of Business Administration/Business School (경영대학/대학원)Institute of Management Research (경영연구소)경영논집경영논집 vol.46 (2012)
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