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Personal Self-disclosure in SNS Leads to Greater Intent to be Followed Due to Parasocial Relationships : SNS 상에서의 사적인 자기노출과 준사회적 관계로 인한 팔로워 수 증가에 대한 의도의 영향관계 연구
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 이경미 | - |
dc.contributor.author | Juan Alberto Aguayo | - |
dc.date.accessioned | 2020-10-13T02:33:57Z | - |
dc.date.available | 2020-10-13T02:33:57Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.other | 000000161436 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10371/169078 | - |
dc.identifier.uri | http://dcollection.snu.ac.kr/common/orgView/000000161436 | ko_KR |
dc.description | 학위논문 (석사) -- 서울대학교 대학원 : 경영대학 경영학과, 2020. 8. 이경미. | - |
dc.description.abstract | 본고는 인스타그램에서 유명인들과 인플루언서들이 게시하는 사적인, 그리고 전문적인 자기노출 정보들의 여러 영향에 대해 살펴보고자 한다. 인스타그램에서 사적인 자기노출 정보가 담긴 정보를 게시하는 사람들이 보다 진실되게 여겨짐에 따라 더 큰 준사회적 관계의 발달이 이뤄진다. 이는 결과적으로 팔로워 수의 증가로 이어진다. 이러한 효과는 노출을 하는 사람의 유형에 따라 차이를 보이는데, 인스타그램을 통해 사적이거나 전문적인 정보를 자기노출할 때 인플루언서보다는 유명인이 더 진실되게 여겨지고, 더 큰 준사회적 관계로 발전해 팔로워 수가 늘어날 가능성이 높아진다. 이는 유명인이 인플루언서를 능가하는 브랜드 가치를 보유함을 입증한다. | - |
dc.description.abstract | This paper looks at the varying effects that posting personal self-disclosure and professional self-disclosure information by celebrities and influencers on Instagram will have. Those that post personal self-disclosure information on Instagram will be perceived as more sincere, leading to the development of a greater parasocial relationship. This will in turn lead to being more likely to being followed on Instagram. This effect is moderated by the type of person doing the disclosure, as a celebrity will be perceived as more sincere, develop a greater parasocial relationship, and be more likely to being followed by a user compared to an influencer whether self-disclosing personal or professional information via Instagram; demonstrating the value that the brand of celebrity has over influencer in social media. | - |
dc.description.tableofcontents | Introduction 1
Literature Review 3 Study One 11 Results 13 Study Two 16 Results 18 Conclusion 22 Appendix 25 Bilibliography 35 Tables and Figures 40 Abstract in Korean 43 | - |
dc.language.iso | eng | - |
dc.publisher | 서울대학교 대학원 | - |
dc.subject | self-disclosure | - |
dc.subject | parasocial relationship | - |
dc.subject | sincerity | - |
dc.subject | celebrity | - |
dc.subject | influencer | - |
dc.subject | social media | - |
dc.subject | 자기노출 | - |
dc.subject | 준사회적 관계 | - |
dc.subject | 진실성 | - |
dc.subject | 유명인 | - |
dc.subject | 인플루언서 | - |
dc.subject | 소셜미 디어 | - |
dc.subject.ddc | 658 | - |
dc.title | Personal Self-disclosure in SNS Leads to Greater Intent to be Followed Due to Parasocial Relationships | - |
dc.title.alternative | SNS 상에서의 사적인 자기노출과 준사회적 관계로 인한 팔로워 수 증가에 대한 의도의 영향관계 연구 | - |
dc.type | Thesis | - |
dc.type | Dissertation | - |
dc.contributor.AlternativeAuthor | 후안 | - |
dc.contributor.department | 경영대학 경영학과 | - |
dc.description.degree | Master | - |
dc.date.awarded | 2020-08 | - |
dc.contributor.major | Marketing | - |
dc.identifier.uci | I804:11032-000000161436 | - |
dc.identifier.holdings | 000000000043▲000000000048▲000000161436▲ | - |
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