Publications

Detailed Information

Personal Self-disclosure in SNS Leads to Greater Intent to be Followed Due to Parasocial Relationships : SNS 상에서의 사적인 자기노출과 준사회적 관계로 인한 팔로워 수 증가에 대한 의도의 영향관계 연구

DC Field Value Language
dc.contributor.advisor이경미-
dc.contributor.authorJuan Alberto Aguayo-
dc.date.accessioned2020-10-13T02:33:57Z-
dc.date.available2020-10-13T02:33:57Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.other000000161436-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10371/169078-
dc.identifier.urihttp://dcollection.snu.ac.kr/common/orgView/000000161436ko_KR
dc.description학위논문 (석사) -- 서울대학교 대학원 : 경영대학 경영학과, 2020. 8. 이경미.-
dc.description.abstract본고는 인스타그램에서 유명인들과 인플루언서들이 게시하는 사적인, 그리고 전문적인 자기노출 정보들의 여러 영향에 대해 살펴보고자 한다. 인스타그램에서 사적인 자기노출 정보가 담긴 정보를 게시하는 사람들이 보다 진실되게 여겨짐에 따라 더 큰 준사회적 관계의 발달이 이뤄진다. 이는 결과적으로 팔로워 수의 증가로 이어진다. 이러한 효과는 노출을 하는 사람의 유형에 따라 차이를 보이는데, 인스타그램을 통해 사적이거나 전문적인 정보를 자기노출할 때 인플루언서보다는 유명인이 더 진실되게 여겨지고, 더 큰 준사회적 관계로 발전해 팔로워 수가 늘어날 가능성이 높아진다. 이는 유명인이 인플루언서를 능가하는 브랜드 가치를 보유함을 입증한다.-
dc.description.abstractThis paper looks at the varying effects that posting personal self-disclosure and professional self-disclosure information by celebrities and influencers on Instagram will have. Those that post personal self-disclosure information on Instagram will be perceived as more sincere, leading to the development of a greater parasocial relationship. This will in turn lead to being more likely to being followed on Instagram. This effect is moderated by the type of person doing the disclosure, as a celebrity will be perceived as more sincere, develop a greater parasocial relationship, and be more likely to being followed by a user compared to an influencer whether self-disclosing personal or professional information via Instagram; demonstrating the value that the brand of celebrity has over influencer in social media.-
dc.description.tableofcontentsIntroduction 1

Literature Review 3

Study One 11

Results 13

Study Two 16

Results 18

Conclusion 22

Appendix 25

Bilibliography 35

Tables and Figures 40

Abstract in Korean 43
-
dc.language.isoeng-
dc.publisher서울대학교 대학원-
dc.subjectself-disclosure-
dc.subjectparasocial relationship-
dc.subjectsincerity-
dc.subjectcelebrity-
dc.subjectinfluencer-
dc.subjectsocial media-
dc.subject자기노출-
dc.subject준사회적 관계-
dc.subject진실성-
dc.subject유명인-
dc.subject인플루언서-
dc.subject소셜미 디어-
dc.subject.ddc658-
dc.titlePersonal Self-disclosure in SNS Leads to Greater Intent to be Followed Due to Parasocial Relationships-
dc.title.alternativeSNS 상에서의 사적인 자기노출과 준사회적 관계로 인한 팔로워 수 증가에 대한 의도의 영향관계 연구-
dc.typeThesis-
dc.typeDissertation-
dc.contributor.AlternativeAuthor후안-
dc.contributor.department경영대학 경영학과-
dc.description.degreeMaster-
dc.date.awarded2020-08-
dc.contributor.majorMarketing-
dc.identifier.uciI804:11032-000000161436-
dc.identifier.holdings000000000043▲000000000048▲000000161436▲-
Appears in Collections:
Files in This Item:

Altmetrics

Item View & Download Count

  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Share