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The Influence of Risk Reduction Methods on Chinese Customers Order Intentions to Online Food Delivery (OFD) in Public Health Emergency : 공중 보건안전 비상 사건 발생시 위험 예방 방안들이 중국 소비자에게 온라인 푸드 배달 서비스 주문의도에 미치는 영향 - 코로나-19 예를 중심으로
Take COVID-19 as an Example

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Authors

YANGLIMING

Advisor
주우진
Issue Date
2020
Publisher
서울대학교 대학원
Keywords
online food delivery (OFD)perceived riskbrand trustorder intention온라인 음식 배달인지 리스크브랜드 신뢰도주문의도
Description
학위논문 (석사) -- 서울대학교 대학원 : 경영대학 경영학과, 2020. 8. 주우진.
Abstract
The condition of COVID-19 is being worse and worse. It has become a global public health emergency event. The purpose of this dissertation is to evaluate whether the epidemic prevention methods (related with avoid coronavirus) advertised by O2O online food delivery service platform could reduce customers perceived physical risk effectively in China during COVID-19 happened. We compare which one could reduce physical risk effectively among several epidemic prevention methods. Further, we test whether the relieved delivery process could reduce customers perceived risk, then resulting high order intentions in low virus risk zone (versus high virus risk zone). The results show that relieved delivery process not only could reduce customers perceived physical risk effectively, but also promote the OFD brand trust, then resulting in high order intentions in low virus risk zone. However, in high virus risk zone, relieved delivery process has no effective influence on promoting order intention of customers. We suggest that OFD platform should generate appropriate strategies by monitoring COVID cases condition of each zone.
코로나 사태는 계속 심화되고 있고 세계적인 공중보건 비상사태가 되어 가고 있다. 본 석사논문의 연구목적은 중국 O2O 온라인 음식 배달 서비스 회사가 홍보하고 있는 코로나 예방법이(코로나 바이러스 예방 관련) 코로나 발생시 소비자들이 인지된 물리적 리스크를 효과적으로 줄일 수 있는지를 평가하는 데 있다. 본 석사논문에서 몇 가지 코로나 예방법들을 비교하여 어떤 방법이 효과적으로 신체적 리스크를 줄일 수 있는지를 테스트 하였다. 또한 안심 음식 배달 서비스가 저위험 구역에서 (vs.고위험 구역) 소비자 인지 리스크를 감소시키고, 음식 배달 서비스 주문의도를 촉진할 수 있는지를 평가하고자 했다. 연구결과는 고위험 구역이 아닌 저위험 구역에서 안심 배달서비스는 고객들의 온라인 음식 주문의도를 촉진한다는 것을 확인하였다. 본 논문의 종합적인 연구결과는 코로나 배경으로 OFD 플랫폼이 안심 배달 서비스를 실행될 때 저위험 구역에서 고객이 인지하는 위험을 줄일 수 있을 뿐만 아니라 OFD 브랜드 신뢰도를 증진시킬 수 있고, 고객의 주문 의도를 촉진된다는 것을 보여주었다. 그러나, 안심 배달 서비스가 고위험 구역에서는 고객 인지 리스크를 줄이는데 효과가 없을 것을 확인하였다. 코로나 사태 배경에서 본 연구는 OFD 플랫폼이 중국 국내 전 구역의 코로나 바이러스 전염 사태를 모니터링하여 적절한 전략을 수립해야 한다고 제안하였다.
Language
eng
URI
https://hdl.handle.net/10371/169083

http://dcollection.snu.ac.kr/common/orgView/000000162251
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