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Online Advertising Assignment Problems Considering Realistic Constraints

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Authors

김광

Advisor
문일경
Issue Date
2020
Publisher
서울대학교 대학원
Keywords
Online advertising assignmentDisplay adsOnline banner advertisement schedulingOnline algorithmStochastic programmingAdvertising effectiveness온라인 광고 할당문제디스플레이 애드문제온라인 배너 광고 스케줄링온라 인 알고리즘추계 게획법광고효과
Description
학위논문 (박사) -- 서울대학교 대학원 : 공과대학 산업공학과, 2020. 8. 문일경.
Abstract
With a drastic increase in online communities, many companies have been paying attention to online advertising. The main advantages of online advertising are traceability, cost-effectiveness, reachability, and interactivity. The benefits facilitate the continuous popularity of online advertising. For Internet-based companies, a well-constructed online advertisement assignment increases their revenue. Hence, the managers need to develop their decision-making processes for assigning online advertisements on their website so that their revenue is maximized.

In this dissertation, we consider online advertising assignment problems considering realistic constraints. There are three types of online advertising assignment problems: (i) Display ads problem in adversarial order, (ii) Display ads problem in probabilistic order, and (iii) Online banner advertisement scheduling for advertising effectiveness. Unlike previous assignment problems, the problems are pragmatic approaches that reflect realistic constraints and advertising effectiveness. Moreover, the algorithms the dissertation designs offer important insights into the online advertisement assignment problem.

We give a brief explanation of the fundamental methodologies to solve the online advertising assignment problems in Chapter 1. At the end of this chapter, the contributions and outline of the dissertation are also presented. In Chapter 2, we propose the display ads problem in adversarial order. Deterministic algorithms with worst-case guarantees are designed, and the competitive ratios of them are presented. Upper bounds for the problem are also proved. We investigate the display ads problem in probabilistic order in Chapter 3. This chapter presents stochastic online algorithms with scenario-based stochastic programming and Benders decomposition for two probabilistic order models. In Chapter 4, an online banner advertisement scheduling model for advertising effectiveness is designed. We also present the solution methodologies used to obtain valid lower and upper bounds of the model efficiently. Chapter 5 offers conclusions and suggestion for future studies.

The approaches to solving the problems are meaningful in both academic and industrial areas. We validate these approaches can solve the problems efficiently and effectively by conducting computational experiments. The models and solution methodologies are expected to be convenient and beneficial when managers at Internet-based companies place online advertisements on their websites.
온라인 커뮤니티의 급격한 성장에 따라, 많은 회사들이 온라인 광고에 관심을 기울이고 있다. 온라인 광고의 장점으로는 추적 가능성, 비용 효과성, 도달 가능성, 상호작용성 등이 있다. 온라인에 기반을 두는 회사들은 잘 짜여진 온라인 광고 할당결정에 관심을 두고 있고, 이는 광고 수익과 연관될 수 있다. 따라서 온라인 광고 관리자는 수익을 극대화 할 수 있는 온라인 광고 할당 의사 결정 프로세스를 개발하여야 한다.

본 논문에서는 현실적인 제약을 고려한 온라인 광고 할당 문제들을 제안한다. 본 논문에서 다루는 문제는 (1) adversarial 순서로 진행하는 디스플레이 애드문제, (2) probabilistic 순서로 진행하는 디스플레이 애드문제 그리고 (3) 광고효과를 위한 온라인 배너 광고 일정계획이다. 이전에 제안되었던 광고 할당 문제들과 달리, 본 논문에서 제안한 문제들은 현실적인 제약과 광고효과를 반영하는 실용적인 접근 방식이다. 또한 제안하는 알고리즘은 온라인 광고 할당 문제의 운영관리에 대한 통찰력을 제공한다.

1장에서는 온라인 광고 할당 문제에 대한 문제해결 방법론에 대해 간단히 소개한다. 더불어 연구의 기여와 개요도 제공된다. 2장에서는 adversarial 순서로 진행하는 디스플레이 애드문제를 제안한다. worst-case를 보장하는 결정론적 알고리즘을 설계하고, 이들의 competitive ratio를 증명한다. 더불어 문제의 상한도 입증된다. 3장에서는 probabilistic 순서로 진행하는 디스플레이 애드문제를 제안한다. 시나리오 기반의 확률론적 온라인 알고리즘과 Benders 분해방법을 혼합한 추계 온라인 알고리즘을 제시한다. 4장에서는 광고효과를 위한 온라인 배너 광고 일정계획을 설계한다. 또한, 모델의 유효한 상한과 하한을 효율적으로 얻는 데 사용되는 문제해결 방법론을 제안한다. 5장에서는 본 논문의 결론과 향후 연구를 위한 방향을 제공한다.

본 논문에서 제안하는 문제해결 방법론은 학술 및 산업 분야 모두 의미가 있다. 수치 실험을 통해 문제해결 접근 방식이 문제를 효율적이고 효과적으로 해결할 수 있음을 보인다. 이는 온라인 광고 관리자가 본 논문에서 제안하는 문제와 문제해결 방법론을 통해 온라인 광고 할당관련 의사결정을 진행하는 데 있어 도움이 될 것으로 기대한다.
Language
eng
URI
https://hdl.handle.net/10371/169181

http://dcollection.snu.ac.kr/common/orgView/000000162677
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