Publications

Detailed Information

A Comparative Analysis of the Korea Online E-Procurement System with Kenya Integrated Financial Management System, with Policy Recommendation for Kenya : 한국 온라인 전자조달시스템과 케냐 통합재정관리시스템의 비교분석 및 케냐 정책제안

Cited 0 time in Web of Science Cited 0 time in Scopus
Authors

낸시

Advisor
오윤아
Issue Date
2021
Publisher
서울대학교 대학원
Keywords
Integrated Financial Management Information System (IFMS)Public FinanceE-procurementFinancial Management
Description
학위논문(석사) -- 서울대학교대학원 : 국제대학원 국제학과(국제지역학전공), 2021.8. 오윤아.
Abstract
케냐와 다른 많은 사하라 사막 이남 아프리카 국가와 같은 개발 도상국은 전체
공공 재정 프로세스에 컴퓨터를 구현하고 사용하려고 노력함으로써 공공 재정
관리 시스템을 개혁하기 위해 오랫동안 노력해 왔습니다. 대부분의 관공서에서
관리해야하는 책임과 정보로 고객의 니즈를 충족해야하는 부담이 커지는 상황에
실시간으로 대응할 계획입니다. 조직 및 고객의 목표에 맞게 공공 재무 관리 정보
시스템을 업그레이드하기 전에 몇 가지 요소를 고려해야합니다. IFMIS (Integrated
Financial Management System) 시스템은 국가의 개발 도상국 정부가 재정을 더 잘
관리 할 수 있도록 지원할뿐만 아니라 투명성과 책임 성을 높여 정치적 불화를
줄이고 부패와 사기를 예방하는 데에도 기여합니다. 케냐 카운티 정부는 2013
년에 취임 한 이후 IFMIS 를 시행하기 위해 공공 재정 관리법 (PFM) 2012 에 의해
요구되었습니다. 이 기사는 케냐의 재무 관리 정보 시스템 (IFMIS) 개선에있어
한국의 전자 조달 시스템 성공의 핵심 요소에 대한 이론적 검토를 제공합니다.
중앙 정부 수준에서 부처에 적용되고 케냐의 카운티 및 중앙 정부 수준에서도
복제 될 수있는 요소 식별. 이 문서는 기존 IFMS 시스템에 포함되는 핵심 요소를
설명합니다. 제안 된 구조는 TAM (Technology Acceptance Model), NPM (Public
Management Model), IDT (Information Discovery Theory) 및 WAT (Comprehensive
Work around Theory)를 기반으로합니다. 이 기사는 이러한 이론을 IFMS 공공 부문
내에서 현대 기술을 최대한 활용하는 것과 결합합니다. 주요 요인으로는 최고
관리, 기술 인프라 개선, 인적 자본 개발, 변경 관리, IFMIS 개선 전략, 팀 창의력
세미나 및 교육 등이 있습니다. 이러한 요소는 공급 업체 및 계약 업체에 대한 직접
지불을 통해 효율성, 투명성, 책임 및 혁신을 개선하고 재정적 손실을 줄이고 공급
업체 수익을 확대 할 것입니다. 거래의 구현,보고 및 정확성에서 정부 내 단위로서
조달에서 높은 수준의 연관성을 발견 한 비교이 연구는 카운티 정부의 IFMIS
사용자, 다양한 정부 부처에 배정 된 중앙 정부 직원에 대해 다른 연구자들이 수행
한 이전 연구에서 얻은 연구 결과를 대상으로하며 IFMIS 를 사용하도록
인증되었습니다. 기술적 인 정 성적 방법을 사용하여 분석 한 결과, 조사 결과
대부분의 카운티 조달 부서는 하위 카운티에 기술 인프라 설치가 사용되지 않았기
때문에 2013 년 IFMIS 출시 이후 일부 텔 테일 결과를 효과적으로 수집하지
못했습니다. 인적 자본 개발의 일부 측면은 공공 서비스위원회에 의해 고용 된
공무원의 훈련을위한 연간 예산 책정 동안 예산 제약으로 인해 해결되지
않았습니다. 이미 담당 IFMIS 직원은 관리 변경을 꺼리 며 부패를 손상시키는
오래된 공공 계약을 계속 유지합니다. 고위 경영진은 여전히 낡은 사고 방식에
속하며, 새로운 시스템을 구현하거나 팀워크의 강점을 공식화하기 위해 젊은
임원에게 작업을 위임 할 수있을만큼 견고합니다. 이 연구는 IFMIS 의 시행이 국가
공무원과 카운티의 국고가 적절한 관리 정책과 전략을 통해 변경 사항을 적용 할
수 있도록하기 위해 국고와 카운티가 정기적 인 재교육 과정을 구성해야한다고
권장합니다. IFMIS 기술; IFMIS 개선을 위해 더 많은 자원을 할당 한 후 하위
카운티에서 IFMIS 를 즉시 구현하는 데 필요한 기술 인프라.
Developing countries like Kenya and many other Sub-Saharan African countries have
long struggled to reform their public financial management systems through trying to
implement and use computers for the entire public finance process. It is a plan to respond
to the growing burden of meeting customer needs in real time, with the responsibilities
and information that most government offices have to manage. Several factors need to
be considered before upgrading the public financial management information to align
with the goals of the organization and its clients. The Integrated Financial Management
(IFMIS) systems not only assist the developing countries governments to better manage
their finances, but also serve to reduce political discord and prevent corruption and fraud
by increasing transparency and accountability. Kenyan county government has been put
on requirement by the Public Finance Management Act (PFM) 2012 to implement
IFMIS since 2013, when they took office. This article provides a theoretical review of
the key elements of the success of South Korea's e-procurement system in improving the
IFMIS system in Kenya. Identifying factors that apply to ministries at the National
Government and can additionally be duplicated at the County and National Government
level in Kenya. The document outlines the key elements of inclusion in the existing
IFMS system. The proposed structure is centered on the Technology Acceptance Model
(TAM). The New Public Management Model (NPM). The paper combines these theories
with the best utilization of technology thats modern within the IFMS public sector. Main
factors include: - Top Management, Technology Infrastructure Improvement, Human
Capital Development, Change Management, IFMIS Improvement Strategy, Team
Creativity Seminars and training, among other improvement strategies. These factors
will improve efficiency, transparency, accountability and innovation through direct
payments to suppliers and contractors, reduce financial losses and also extend vendor
revenue. Comparing the discovery of a high level of connection in procurement as a unit
within the government in the implementation, reporting and accuracy of transactions.
The study targeted research findings from previous work done by other researchers on
IFMIS users in County Governments, National Government employees assigned to
various government ministries, and were accredited to use IFMIS. Analyzed using a
descriptive qualitative method, the study results revealed that most of the county
procurement departments failed to effectively collect some telltale results after the
launch of IFMIS in 2013 due to the installation of the technological infrastructure in the
sub-counties was not used. A few characteristics of human capital development were
unaddressed because budgetary constraints during the annual appropriations for the
training of the official hired by the Public Service Commission. IFMIS staff already in
charge are reluctant to change management, continuing to maintain the old public
contracts that damage corruption. Senior executives still belong to the old school of
thought, where they are also rigid enough to implement the new system or delegate tasks
to young officers to formulate the strength of teamwork. This paper submits that in order
for the application of IFMIS system to be effective in National Government officials and
those deployed by the National Treasury in Counties to allow change to take effect
through appropriate management policies and strategies, the National Treasury Ministry
and Counties should plan to have regular refresher courses on IFMIS skills; the
technological arrangement necessary to implement IFMIS immediately in the Sub-
Counties, after allocating more resources for IFMIS improvement.
Language
eng
URI
https://hdl.handle.net/10371/177382

https://dcollection.snu.ac.kr/common/orgView/000000166595
Files in This Item:
Appears in Collections:

Altmetrics

Item View & Download Count

  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Share