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Determinants of Audience Demand for the Telecasts of the China Open Tennis Matches : 차이나 오픈 테니스 경기 티비 방송에 대한 시청 수요의 영향 요인 분석

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dc.contributor.advisor김기한-
dc.contributor.author다호-
dc.date.accessioned2022-04-05T04:34:21Z-
dc.date.available2022-04-05T04:34:21Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.other000000166514-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10371/177588-
dc.identifier.urihttps://dcollection.snu.ac.kr/common/orgView/000000166514ko_KR
dc.description학위논문(석사) -- 서울대학교대학원 : 사범대학 체육교육과,글로벌스포츠매니지먼트전공, 2021.8. 신승윤.-
dc.description.abstractThis studys purpose is to explore the factors that may affect the audience demand for broadcast tennis matches of China Open. The data were gathered from a total of 102 matches – the televised tennis matches of China Open from 2015 to 2019. Four dependent variables (TV ratings) representing audience demand for broadcast tennis matches, surveyed nationwide, tier1 cities, tier2 cities and tier3 cities, were regressed on a series of antecedent factors associated with each match.
The tier of cities showed an effect on the tennis television ratings. The means of television ratings in higher tiers cities are significantly higher than that in lower tiers cities. Regarding the form of consumer preferences factors, higher television ratings nationwide and in tier2, tier3 cities were associated with the presence of local player. And higher television ratings in tier1 cities were associated with higher facial attractiveness of players. In addition, matches with the presence of super star showed positive effects on television ratings nationwide and in tier1, tier2 cities. In terms of quality of sporting contests factors, higher TV ratings were related with the match with the greater importance. With respect to quality of viewing and supply capacity determinants, the broadcast channel seems to be the most powerful predictor of TV ratings. Other than the broadcast channel, prime time matches also appeared to have a positive effect on the TV ratings significantly. Through the comparison of the factors influencing the ratings of cities at different levels, this study found that these differences are mainly concentrated in the first category of factors: the form of consumer preferences.
By providing a good knowledge of the determinants of audience demand for televised sports, this study delivers significant information to sports marketers and event organizers. In particular, in the local held tennis event context. And this finding can provide a reference for the organizers of the China Tennis Open for the sale of media broadcasting rights.
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dc.description.abstract본 연구의 목적은 China Open의 중계된 테니스 경기에 대한 시청 자 수요에 영향을 미칠 수 있는 요인을 탐색하는 것이다. 데이터는 2015 년부터 2019 년까지 China Open의 중계된 테니스 경기인 총 102 개의 경기에서 수집되었다. 전국과 티어별 도시의 티비 시청률을 종속 변수로 치고 각 경기와 관련된 일련의 결정 요인을 독립 변수로 치는 회귀 모델을 설계하였다.
도시 계층은 테니스 티비 시청률에 영향을 미친다. 상위 계층 도 시의 티비 시청률 평균값은 하위 계층 도시보다 훨씬 높다. 소비자 선 호 요인 같은 경우에는, 전국, 티어1, 티어2의 티비 시청률은 로코 프 레이어와 연관이 있다. 또한 티어1 도시에서 높은 티비 시청률은 플레 이어의 신체적 매력이 더 높은 것과 관련이 있다. 슈퍼 스타가 포함하 는 것은 전국과 티어1, 티어2 도시에서 티비 시청률에 긍정적인 영향 을 미쳤다. 스포츠 경기의 퀄리티 측면에서 경기의 중요성이 높을수록 티비 시청률이 더 높아졌다. 시청 퀄리티 및 공급 능력 요인과 관련하 여 방송 채널은 티비 시청률을 예측하는 가장 중요한 요인인 것으로 보인다. 방송 채널 외에도 황금 시간대 경기는 티비 시청률에 큰 영향 을 미친다. 본 연구는 3게 서로 다른 계층의 도시 티비 시청률에 영향 을 미치는 요인을 비교하여 차이가 주로 첫 번째 카테고리의 요인인 소비자 선호의 형태에 집중되어 있음을 발견했다.
본 연구는 미디어 스포츠에 대한 시청자 수요의 결정 요인에 대한 이해를 확립함으로써 스포츠 마케팅 담당자와 스포츠 이벤트 주최자에 게 참고 자료를 제공한다. 특히, 테니스 이벤트 맥락에서 미디어 중계 권의 합리적인 판매와 배분을 위한 참고 자료가 될 수 있다.
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dc.description.tableofcontentsChapter 1. Introduction 1
1.1. Study Background 1
1.2. Purpose of Research 3
Chapter 2. Theoretical Background 4
2.1. Demand for Sport 4
2.2. Sports Audience Demand 6
2.3. Determinants of Sports Audience Demand in the China Open Tennis Tournament Context 7
Chapter 3. Research Questions 13
Chapter 4. Methods 14
4.1. Sample and Data 14
4.2. Measurement of Variables 15
4.2.1. Form of Consumer Preferences 17
4.2.2. Economic 20
4.2.3. Quality of Viewing 20
4.2.4. Characteristics of the Sporting Contest 21
4.2.5. Supply Capacity 23
4.3. Statistical Model 23
Chapter 5. Results 25
5.1. Descriptive Statistics 25
5.2. Regression Analysis 27
5.2.1. Preliminary Analysis 27
5.2.2. Determinants of TV rating from the whole country 30
5.2.3. Determinants of TV rating from the three divisions (tier 1, tier 2 and tier 3) 33
Chapter 6.Discussionand Conclusion 36
Chapter 7. Implications and Limitations 40
7.1. Implications 40
7.2. Limitations 41
Bibliography 43
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dc.format.extentiii, 48-
dc.language.isoeng-
dc.publisher서울대학교 대학원-
dc.subjectDemand for sport-
dc.subjectSports audience demand-
dc.subjectthe China Open-
dc.subjectCity tier-
dc.subject스포츠 디맨드-
dc.subject스포츠 시청자 수요-
dc.subject차이나 오픈-
dc.subject시티 티어-
dc.subject.ddc796.069-
dc.titleDeterminants of Audience Demand for the Telecasts of the China Open Tennis Matches-
dc.title.alternative차이나 오픈 테니스 경기 티비 방송에 대한 시청 수요의 영향 요인 분석-
dc.typeThesis-
dc.typeDissertation-
dc.contributor.AlternativeAuthorDUO HAO-
dc.contributor.department사범대학 체육교육과,글로벌스포츠매니지먼트전공-
dc.description.degree석사-
dc.date.awarded2021-08-
dc.identifier.uciI804:11032-000000166514-
dc.identifier.holdings000000000046▲000000000053▲000000166514▲-
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