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The Success Strategy of Western Luxury Fashion Brands in the East Asian Market : 동아시아 시장에서 서구 명품 패션 브랜드들의 성공전략 : Strategy Diamond를 통한 종합적
A Comprehensive Approach through the Strategy Diamond

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Authors

CampettiGennyMaria

Advisor
AhnJaeBin
Issue Date
2021
Publisher
서울대학교 대학원
Keywords
luxury fashioneast asiastrategy diamondbusiness strategy
Description
학위논문(석사) -- 서울대학교대학원 : 국제대학원 국제학과(국제통상전공), 2021.8. AhnJaeBin.
Abstract
The luxury fashion market in East Asia has experienced a massive growth in the past decade. It is well established that cultural and socio-economic values of a region can have strong influence on how markets operate there. This is especially true for the luxury fashion market, as consumption of its products are often linked to personal values. Because of this, the study aims to identify the unique elements that influence the luxury fashion market in East Asia, with the goal to create a comprehensive strategy that western luxury fashion brands can utilize to navigate the market.

To test whether it was possible to create a meaningful strategy for the market, a throughout review of previous literature on the topic was conducted. The collected information was then analyzed accordingly by compiling it through Hambrick and Fredericksons Strategy Diamond framework for strategy design, and a synergic strategy that links together multiple components of cultural values, market studies and strategy design was created.

The results suggest that it is possible to factor in various elements unique to the East Asian region with more canon strategy design components. This can allow firms to successfully perform in the East Asian luxury fashion market with more ease. Furthermore, it is possible to create an effective strategy that firms at any level can use. This research is significant to the literature on the subject as it can be replicated in different markets, on different sectors, to arm firms with a powerful tool to improve their performance.
동아시아의 명품 패션 시장은 지난 10년 동안 엄청난 성장을 경험했다. 한 지역의 문화적, 사회 경제적 가치가 그 지역의 시장 운영 방식에 강한 영향을 미칠 수 있다는 것은 잘 알려진 사실이다. 특히 명품 패션 시장의 경우 제품의 소비가 개인의 가치와 연결되는 경우가 많기 때문에 더욱 그렇다고 볼 수 있다. 이 점에 있어서 이번 연구는 서구 명품 패션 브랜드가 시장을 개척하기 위해 활용할 수 있는 종합적인 전략을 마련하고자 한다. 그리고 동아시아 명품패션 시장에 영향을 미치는 고유한 요소를 규명하는 것을 목표로 하고 있다.

시장에 대한 의미 있는 전략의 도출 가능성을 확인하기 위해, 해당 주제의 문헌에 대한 전반적인 검토를 실시했다.이와 같이 수집된 정보를 Hambrick과 Frederickson의 전략 디자인 Strategy Diamond 프레임 워크에 맞게 배치하여 적용했다. 그리고 문화적 가치, 시장 연구, 전략 설계의 여러 구성 요소들이 시너지를 발휘될 수 있는 전략을 도출해냈다.

그 결과, 동아시아 지역 특유의 다양한 요소들을 Strategy Diamond 프레임워크에 성공적으로 배치가 가능하다는 것을 확인 할 수 있었다. 이는 기업들이 동아시아 명품 패션 시장에서 보다 쉽게 성공적으로 활동할 수 있도록 해줄 수 있다. 더 나아가, 이러한 효과적인 전략은 다양한 수준의 기업들에게 적용 가능하다. 이 연구는 동아시아 시장 외의 다른 시장에서도 활용될 수 있고, 기업의 성과를 향상시킬 수 있는 강력한 도구로 기업을 무장시킬 수 있다는 점에서 의의를 갖는다.
Language
eng
URI
https://hdl.handle.net/10371/178708

https://dcollection.snu.ac.kr/common/orgView/000000167708
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